Intimissimi öppnar sin första butik i Göteborg på Nordstan

Pressmeddelande   •   Jan 29, 2019 10:45 CET

I mars öppnar det internationellt kända italienska modevarumärket Intimissimi sin första butik i Göteborg på Nordstan. Butiken kommer ligga i Femman på entréplan och ger Nordstan ett rejält grepp i underklädesbranchen.

Varumärket är en del av det framgångsrika italienska företaget Calzedonia S.p.A.-Group och har ett omfattande globalt franchise-nätverk vars affärer sätter referensvärdet i en dynamisk värld av känslor, komfort och stil. Varumärket finns i 40 länder med mer än 1300 butiker. Det grundades1996 och är känt för sina italiensk-tillverkade underkläder och nattplagg för damer. Sedan tre år tillbaka har de även satsat på underkläder för herrar.

- Vi är mycket glada att öppna den första Intimissimi-butiken i Göteborg, säger Manuel Scarfone, VD Calzedonia Sverige AB.

Märkets kollektion, som uppdateras varje vecka, erbjuder en naturlig look för både damer och herrar med moderiktiga högkvalitativa produkter i en attraktiv prisklass.

-Det är väldigt spännande och roligt att Intimissimi har valt att öppna sin första butik i Göteborg på Nordstan. Det är ett välkommet inslag som toppar utbudet och bjuder än bättre shopping för våra besökare, säger Ulrika Carlsson, VD Nordstan.

För mer information kontakta:

Ulrika Carlsson, VD Nordstan

ulrika.carlsson@nordstan.se