Nordstan bjuder på Alla Hjärtans Vecka med olika aktiviteter 8-15/2

Nordstan bjuder på Alla Hjärtans Vecka med olika aktiviteter 8-15/2

Nordstan hakar på stadens "Alla Hjärtans Vecka" och bjuder på trevliga event hela veckan. Veckan ska till exempel handla om det lilla extra som hyllar kärlek och gemenskap och förgyller vardagen.

8/2-17/2 Kramstation framför informationen

8-23/2 Fashion Don´ts - i samarbete med en av Sveriges främsta stylister presenterar modevärldens underdogs installationen ”Fashion don’ts” på Nordstadstorget. En installation som visar upp modevärldens fallgropar, stadens omoderna utformning och omgivningens dömande blickar.

10-16/2 Daniel Voduseks konstverk i form av jättehjärta - Visa er kärlek till varandra fotografera er under ett 3 x 3 meter stort hjärta upphängt i Nordstan.

11/2 Käpphästtävling - tävla och vinn biljetter till Gbg Horsehow med mera.

12/2 Vetenskaps-show, en galen professor och två galna kemister visar roliga kemiska och fysiska experiment i form av en show till exempel hur man gör elefanttandkräm, häftiga saker man kan göra med torr-is, hur man fryser blommor med hjälp av flytande kväve, hur man gör glass på 60 sekunder och mycket mer. Efter showen kan ni även prova på enkla experiment.

13/2 Pysseldags med Batts & Jara, gör ett Valentin-kort till nån du tycker om

14/2 Buds & Buckets blommor till din kärlek torgmarknad

14/2 Polisen passar på att rekrytera till sin utbildning utanför informationen

14-15/2 GBG Talks – vågar du prata med en främling? Slumpvis utvalda människor träffas och pratar, du kanske träffar ditt livs kärlek...