Nordstan har ny huvudentré

Pressmeddelande   •   Nov 21, 2019 14:30 CET

Nordstan har fått ny entré! Tanken bakom den nya entré är att skapa en transparens och öppenhet, som lockar och välkomnar alla besökare redan från utsidan och in mot den gatustruktur som finns i Nordstan. Besökarna ska redan på avstånd kunna uppleva entrén med mer öppenhet och känna att det bakom entrén finns en gata under tak. Entrén som är designad av Göteborgsarkitekten Magnus Åhs består av höga glaspartier gjutna i en unik design.

-Jag kan med stolthet säga att det skapats en mästerlig entré för våra besökare och för framtiden, säger Ulrika Carlsson.

Nordstan är ett köpcenter i ständig förvandling och har under de senaste åren genomgått ett flertal ansiktslyft, inte minst totalrenoveringen av Femman och fasaden mot Norra Hamngatan. De flera meter höga glaspartierna är kronan på verket.

För mer information vänligen kontakta:

Ulrika Carlsson VD Nordstan

E-mail: ulrika.carlsson@nordstan.se