Premiär för Opportunity Day 28 november i Nordstan

Premiär för Opportunity Day 28 november i Nordstan

Den 28 november är det premiär för Opportunity Day, där civilsamhället, nya göteborgare, gamla göteborgare, kommunen, forskare, myndigheter och näringslivet får en arena att mötas på. Dagen består av mässa, speedmatchning och forumet ”O-zone” med seminarier, panelsamtal och mingel. Arrangemanget äger rum på Hotel Post och i Nordstan men också bland företag runt om i Göteborg.

I Nordstan kommer Opportunity Day att crowdsourca en integrationsinstallation där göteborgarnas tankar om hur bäst ta tillvara på kompetensen som finns på Göteborgs arbetsmarknad. Det är en inbjudan till samtal och att spåna idéer - allt med fokus på möjligheter och lösningar när vi blir fler göteborgare.

Helena Lindahl, initiativtagare/projektledare - 0762-271531

Erik Gustavsson, ansvarig för eventet i Nordstan, 0703-316796

Nordstan är Sveriges ledande affärscentrum med 35 miljoner besökare på 70 000 kvm handel och en omsättning på 4,4 miljarder kronor inklusive moms per år.