Side by Side 300 ungdomssymfoniker Flashmob Nordstan kl 16:10

Side by Side 300 ungdomssymfoniker Flashmob Nordstan kl 16:10

Sen 2014 har Göteborgs Symfoniker varit med och arbetat fram Side by Side-lägret, ett internationellt kör- och orkesterläger som går av stapeln i Göteborg i mitten på juni. Lägret är ett jubileumsprojekt och sen 2016 är Symfonikerna huvudarrangör och ansvarig för lägret. 15-19 juni genomförs lägret för 6.e gången och är nu uppe i 2300 deltagare som fördelas på 6 olika orkesternivåer och 5 olika körnivåer. Numera finns också ett folkmusikspår och ett tidigmusikspår och även orkester- och körspår för unga musikanter med funktionsvariationer.

- Intresset har ökat år för år och vi är väldigt glada för att fler och fler ger oss förtroendet., säger Petra Kloo Vik projektansvarig Side by Side

Imorgon 18 juni spelar de på Scandinavium, alla 2300 tolv till trettonåringar!

300 av dem kommer överraska Nordstans besökare ca kl 16. 10 mitt på Nordstadstorget. Denna maffiga ungdomsorkester kommer spela två  möjligen tre låtar och ge besökarna en oväntad och ovanlig upplevelse av klassisk musik framförd av väldigt många unga musikanter.

För mer information vänligen kontakta:

Petra Kloo Vik projektansvarig

Göteborgs Symfoniker AB 0705 08 39 56