Maxad ventilations- och inneklimatmätning med nya testo 400!

Maxad ventilations- och inneklimatmätning med nya testo 400!

Den tyska mätteknikexperten Testo KG har tagit fram en ny generation multi-instrument för ventilations- och inneklimatproffs. Det nya tillskottet heter testo 400 och är ett universalinstrument för en lång rad applikationer. Det imponerar stort med smart teknik, minimal starttid och intuitiv användning. Den stora pekskärmen med SmartTouch-teknik innebär också att du styr instrumentet lika enkelt som du använder din smartphone.

Med testo 400 har Testo utökat sitt sortiment av smart mätteknik. testo 400 är inte bara smartare, snabbare och bättre – den smälter perfekt in i Testos omfattande program för alla ventilations-, inneklimat- och komfortmätningar. Givarsortimentet för det nya mätinstrumentet är bland det bredaste på marknaden och dessutom kan testo SmartProbes användas tillsammans med instrumentet. testo 400 bjuder på innovativa funktioner som gör användarens jobb enklare på alla sätt och möjliggör tillförlitlig mätning i enlighet med gällande standarder.

Arbeta snabbt

Med nya testo 400 kan alla givare snabbt och enkelt bytas under mätningen. Det betyder att irriterande väntetider är ett minne blott, eftersom instrumentet inte behövs startas om varje gång. Det går också snabbt att starta och stänga av instrumentet.

Färdiga mätmenyer

testo 400 har färdiga och tydligt strukturerade mätmenyer som guidar användaren säkert och enkelt genom hela applikationen. Ett trafikljussystem utvärderar mätresultaten objektivt och entydigt – det innebär felfria mätresultat i enlighet med gällande standarder vid alla luftflödes- och komfortmätningar.

Universell användning

Tack vare det breda givarsortimentet kan alla inneklimat-, ventilations- och komfortparametrar mätas noggrant och tillförlitligt. Givarportföljen omfattar digitala Bluetooth-givare, digitala kabelgivare, testo SmartProbes samt NTC- och TE-temperaturgivare (typ K). Sortimentet har dessutom fått fem nya digitala temperaturgivare av typ Pt100.

Intelligent kalibreringskoncept

När det är dags för kalibrering behöver du bara skicka in själva givaren och behålla handtag och instrument, som du kan fortsätta använda tillsammans med andra givare.

Spara tid

I stället för att åka tillbaka till kontoret kan du dokumentera och slutföra mätjobbet direkt på plats tillsammans med kunden. Rapporter med mätvärden och kunduppgifter kan skickas enkelt via e-post och lagras dessutom i instrumentet.