Pressmeddelande -

Nu får kunden makten: Picky Living och Norna lanserar världens första artificiella intelligens för köksdesign

Detaljhandeln är mitt i en gigantisk förändring. Digitaliseringen ändrar alla förutsättningar. De senaste framstegen inom artificiell intelligens kommer att förändra allt.

Kunden får makten. Och de framsynta företagen kommer att bli vinnare.

Som ett viktigt steg i denna utveckling har den innovativa kökstillverkaren Picky Living tillsammans med det svenska AI-företaget Norna lanserat världens första AI-baserade köksdesigner. Kunder kan nu i realtid i Picky Livings online-butik (www.pickyliving.se) bygga ett fotorealistiskt kök baserad på avancerad artificiell intelligens utifrån personliga preferenser och de globala trenderna inom köksinredning.

Den avancerade AI som Norna utvecklat för Picky Living gör en inredningsdesigners arbete på några sekunder, och anpassar sig helt till kundens önskemål.

Allt handlar om att ge kunden makten över sin egen användarupplevelse. Vi har bara sett början på vad artificiell intelligens kommer att betyda för inrednings- och konfektionsindustrin, säger Nornas medgrundare Michael Collaros. Vi utvecklar hela tiden nya spännande AI-lösningar, där syftet är att stärka den digitala upplevelsen för slutkunden. Tjänsten för Picky Living är bara ett exempel på vad vårt världsledande AI-team är kapabla till. Vi arbetar med ytterligare tillämpningar som dramatiskt kommer att förbättra interaktionen mellan konsumenter och detaljister.

Vi har under de senaste åren haft som strategi att ligga i framkant när det gäller den digitala utvecklingen och upplevelsen. Att ligga i framkant när det gäller AI har varit självklart, säger Picky Livings VD och medgrundare Henrik Haij. Det är med stor glädje vi nu presenterar denna banbrytande lösning till våra kunder. Lösningen kommer att bredda våra kunders medvetande om alla de fantastiska produktkombinationer som vi erbjuder, samt uppmuntra folk att kliva utanför den komfortzon som ett vitt eller grått kök vanligen erbjuder, avslutar Henrik Haij.

• image search
  • ai
  • artificiell intelligens
  • kök
  • norna
  • personalisering
  • picky living
  • retail
  • visual search

Norna är ett renodlat AI-bolag med huvudkontor i Stockholm, Sverige. Bolaget bildades som en respons på den digitala transformationen och strävar efter att ge konsumenter makten över sin egna digitala upplevelse. Norna utvecklar djupa neurala nätverk för att utifrån enorma mängder data kunna detektera och efterlikna mänskliga mönster och beteenden. För mer information, se www.norna.ai.

Jonas Saric

Presskontakt Co-founder