Svenska Norna presenterar historiens första AI-designade kök

Den digitala världen är mitt i en gigantisk förändring drivet av de senaste framstegen inom artificiell intelligens. Kunden får makten. Och de framsynta företagen kommer att bli vinnare.

Som ett led i denna förändring presenterar det svenska AI-företaget Norna nu historiens första AI-designade kök. Nornas artificiella intelligens, kallad FarGo, matades med massvis av data om trender och stilar inom köks- och interiördesign, en användares stilpreferenser och satte utifrån detta ihop det bäst designade kök som den kunde föreställa sig.

FarGo har skapats av ett internationellt team AI-experter och inkluderar AI-tekniker som tillämpas inom system för självkörande bilar. Norna driver för nuvarande ett projekt tillsammans med det innovativa köksföretaget Picky Living om implementation av FarGo, i Picky Livings online-butik. Fortsättning följer!

Kontakta Michael Collaros på: michael.collaros@norna.ai

• kök
  • ai
  • artificiell intelligens