Svenska Norna presenterar historiens första AI-designade kök

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2019 15:46 CET

Historiens första AI-designade kök. Skapad av den artificiella intelligensen FarGo.

Den digitala världen är mitt i en gigantisk förändring drivet av de senaste framstegen inom artificiell intelligens. Kunden får makten. Och de framsynta företagen kommer att bli vinnare.

Som ett led i denna förändring presenterar det svenska AI-företaget Norna nu historiens första AI-designade kök. Nornas artificiella intelligens, kallad FarGo, matades med massvis av data om trender och stilar inom köks- och interiördesign, en användares stilpreferenser och satte utifrån detta ihop det bäst designade kök som den kunde föreställa sig.

FarGo har skapats av ett internationellt team AI-experter och inkluderar AI-tekniker som tillämpas inom system för självkörande bilar. Norna driver för nuvarande ett projekt tillsammans med det innovativa köksföretaget Picky Living om implementation av FarGo, i Picky Livings online-butik. Fortsättning följer!

Kontakta Michael Collaros på: michael.collaros@norna.ai

Norna är ett renodlat AI-bolag med huvudkontor i Stockholm, Sverige. Bolaget bildades som en respons på den digitala transformationen och strävar efter att ge konsumenter makten över sin egna digitala upplevelse. Norna utvecklar djupa neurala nätverk för att utifrån enorma mängder data kunna detektera och efterlikna mänskliga mönster och beteenden. www.norna.ai

Kommentarer (0)

Kommentera