Norr Company lanserar nya smaken Yuzu - berikad med D-vitamin!

​Norr är en törstsläckande dryck med vätskeåterställande egenskaper, laddad med salter och endast naturliga aromer. Norr finns både som stilla dryck i PET- flaska och som kolsyrad sockerfri dryck i burk.

Nu lanserar Norr sin nya smak Norr 03 Yuzu. Yuzu är en citrusfrukt som ursprungligen kommer från Östasien och smakar som en blandning av Grapefrukt och Mandarin.

Den nya smaken Norr 03 Yuzu är dessutom berikad med D-vitamin. I Norden är det bara under sommarmånaderna som solen är tillräckligt stark för att D-vitaminet ska bildas i huden. Det vitamin som bildats av solen kan lagras i kroppen och täcka en del av behovet under vinterhalvåret, men täcker inte hela årets behov. Med detta som grund har Norr berikat sin senaste smak med D-Vitamin - perfekt för det Nordiska vintermörkret.

Den nya smaken kommer från och med vecka 5 att finnas på Pressbyrån, 7-Eleven samt andra utvalda återförsäljare.

För mer information och bilder kontakta:
Adriano Sannelli, VD, 073 339 32 47, adriano@norrcompany.se
Graaf Ledin PR agency, presskontakt, 070 053 41 65, josefin@graafledin.com

• Livsstil

• dryck
  • norr
  • norrcompany

The Norr Company utvecklar, producerar och marknadsför drycken Norr. Den törstsläckande drycken finns både som stilla och kolsyrad dryck och hjälper konsumenten att återställa vätskebalansen.

Norr lanserades 2018 med en ambitiös vision: att ingen i världen ska dö av vätskebrist. Bolaget arbetar med ett så kallat One-for-One koncept: för varje såld Norr donerar man en enhet vätskeersättning och zinktablett till de personer i världen som behöver det som mest. Donationerna sker via organisationen Rädda Barnen.