Berghs inleder samarbete med Grand North i Östersund

Kommunikationsbyrån Grand North (fd Syre) inleder ett samarbete med Berghs School of Communication. Berghs erbjuder branschledande kurser, program och företagslösningar på alla nivåer inom kommunikation. Idag anordnas utbildningarna på Sveavägen i Stockholm och online, nu kommer delar av utbudet finnas på plats i Östersund.

– På en innergård i Östersund skapar vi något nytt. Vi vill skapa norra Sveriges samlingsplats för kreativitet, kunskap och inspiration. Samarbetet skapar möjligheter för talanger, kunder och branschkollegor att kunna ta del av branschledande kunskap på plats i Östersund. Nära och kontinuerligt i vardagen, säger Sofia Klasson, delägare och PR-strateg Grand North.

Tillsammans kommer Grand North och Berghs erbjuda kurser, inspirationsföreläsningar, skräddarsydda utbildningar för företag och organisationer samt Berghs Canvas Selection Workshops. Samarbetet smygstartar i höst i samband med att kommunikationsbyrån flyttar till nya lokaler.

– Utvecklingen Grand North gör tycker vi på Berghs är helt rätt. Precis den typ av initiativ som branschen behöver och vi gärna är en del av. Att våga tänka nytt och tänka om. Vi tar en bit av utbudet på Sveavägen i Stockholm till Prästgatan i Östersund och skapar en kommunikationshub i Jämtland, säger Cecilia Sjödin, Project Director på Berghs.

Berghs School of Communications
Berghs utbildar alla inom kommunikationsbranschen. Lyckas vi med vår uppgift har vi bidragit till att ni som studerar hos oss får jobb, stärks i era yrkesroller och blir trygga att kunna utvecklas vidare inom nytt område. Vi vill se dig växa och utbilda dig för livet som kommunikatör.

Grand North kommunikationsbyrå (fd Syre)Grand North utvecklar varumärken och kommunikation. Vi arbetar med rådgivning, strategi, PR, kreativa koncept, innehåll, design och produktion, vi finns i Östersund och Stockholm. Grand North är öppen för etablerade aktörer och nya talanger att pröva sina vingar och föra in nytt tänk.

Framtidens byrå – en samlingsplats för kreativitet, kunskap och inspiration
Just nu utvecklas en orörd innergård till ny arbets- och mötesplats i centrala Östersund. Här öppnar ett co-working space och ett kafferosteri, café och deli, ett galleri tillsammans med Grand Norths nya lokaler. En plats för kommunikation i alla former. Inflyttning är planerad till den 1 oktober.

Läs mer på grandnorth.seberghs.se