Råd och tips om din värme i nya numret av Gröna kvarter

Råd och tips om din värme i nya numret av Gröna kvarter

I senaste numret av vår kundtidning hittar du flera exempel på vad du själv kan göra för att minska din fastighets energianvändning. Här är mer om vad du hittar i tidningen.

Var inte rädd för att justera värmekurvan själv – men se till att dokumentera allt så att du kan återställa ursprungsvärdet ifall det behövs. Den rekommendationen ger Bengt Ehrensparre, styrelseledamot i bostadsrättsföreningen Signalen 1 i Solna. Med lite hjälp från Norrenergi har han lyckats minska föreningens energianvändning med över fem procent.

Ny kundportal på väg

– Vi utgår från de bästa bitarna i Mina Sidor och Energikompassen och skapar en helt ny kundportal med ett enkelt användargränssnitt där kunderna loggar in, säger Daniel Nyqvist, ansvarig för den nya portalen. Portalen tas fram tillsammans med en referensgrupp som testar och föreslår förbättringar efter hand.

Ny i BRF-styrelsen? Vi har tipsen som hjälper dig

Bor du i bostadsrätt och är ny i styrelsen? I tidningen hittar du tips om hur du kan göra för att ha bättre kontroll över energianvändningen i fastigheten.

Byta kan vara mer lönsamt om undercentralen börjar bli gammal

Det finns flera skäl att inte lappa och laga en fjärrvärmecentral som kommit upp i åren – något som Andreas Johansson, ordförande för bostadsrättsföreningen Framnäs 2, har konstaterat. Lägre energianvändning, enklare hantering och mindre utrymme är några exempel. I tidningen kan du läsa om hur det gick till i Andreas bostadsrättsförening.

Har kartlagt vad kunderna vill ha av Norrenergi

Att möta kunden på kundens egna villkor. Det låter kanske självklart. Men konsten är att förstå kundens behov i grunden – och de är inte alltid de förväntade. Hur fungerar du? Vill du göra så mycket som möjligt själv eller vill du hellre ta hjälp av externa leverantörer?

– För att förstå kundens behov i grunden har vi gjort den hittills största kartläggningen av vad våra kunder vill ha av Norrenergi, säger marknadschef Maria Carvinge i en av artiklarna.

Här hittar du tidningen. Trevlig läsning!