7 nov - Affärsmöjligheter med Öppna data, på i-Days, Visualiseringscenter C i Norrköping

Nyhet   •   Okt 25, 2012 10:50 CEST

Genom att kombinera olika typer av data från myndigheter, kommuner och offentliga förvaltningar kan innovativa affärsmöjligheter och nya affärsmodeller skapas. Allt med enkla medel och utan speciella programmerings-kunskaper.

På i-Days den 7 november 2012 diskuterar vi hur Öppen data kan utvecklas och skapa fler affärsmöjligheter. Den 7 november bjuder vi in till en eftermiddag fullmatad med inspel från olika aktörer, som alla ger sitt perspektiv av de möjligheter som växer fram i och med att data släpps fri.

EXEMPEL PÅ PROGRAMPUNKTER:

Mattias Esbjörnsson från ViINNOVA: "Om regeringsuppdraget och öppnadata.se"
Mathias Ekman, teknikchef Softronic: "Hur kan Öppna data vara en källa till innovation och användarnytta?"
Soledad Pinero Misa: Entreprenör och svensk supertalang som modererar dagen.
Dag Forsén, Sogeti: "Öppen data från folket - medborgarpåverkan med smarta mobiler" Crowdsourcing av datainsamling.
Mikael Jern, NComVA : "Interaktiv visualisering och storytelling ökar intresset för Öppna data."

Fler spännande programpunter finns att läsa om på i-Days.se.

OM I-DAYS
i-Days är en serie inspirationsseminarier på Visualiseringscenter C i Norrköping, kring möjligheter med interaktiva och visuella medier. Seminarierna spänner över flera teman, som virtuella konstruktionsmiljöer, klimat och hållbarhet till medicinsk visualisering och informationsvisualisering inom offentliga verksamheter. i-Days arrangeras av Norrköping Science Park, Visualiseringscenter C och Marknadsbolaget East Sweden. Kontakta oss gärna för mer informaiton. 011-26 41 91.

Kommentarer (0)