i-Days 18 sep - om utmaningsdriven innovation!

i-Days 18 september ska förena utmaningsdriven innovation med öppen innovation genom att låta kluster möta kluster. Utmaningsdriven innovation är ett av Vinnovas strategiska områden. Det består av fyra samhällsutmaningar där man bedömer att Sverige kan finna globalt konkurrenskraftiga lösningar.

i-Days äger rum från morgonen och under förmiddagen i Visualiseringscenter C i Norrköping. Kunskapsklustren Cleantech ÖstergötlandHälsans nya verktyg och Interaktiva och visuella medier, IVM, arrangerar i samverkan två parallella workshops. De fokuserar på samhällsutmaningarna Framtidens hälsa och sjukvård och Hållbara attraktiva städer.Ett frukostmingel startar upp vår dag, följt av Charlotte Brogren, generaldirektör på Vinnova som ska berätta mer om Vinnovas satsning på området och varför det är viktigt för Sverige. Senare i programmet håller även innovationsprofessor Per Frankelius inspirationsföredrag. Resultaten från dagens workshops presenteras i direkt anslutning till desamma.i-Days kan också stolt presentera en avslutande höjdpunkt då vi direkt innan lunch delar ut priser till vinnarna i East Sweden Hack, som genomfördes med närmare 40 deltagare i Mjärdevi Sicence Park under helgen innan. Fantastiska priser väntar på spännande vinnarprojekt.
Vi avslutar också med lunchmingel med utställningsdel och demonstrationer av resultaten från helgens hackaton. Resultaten från dagens workshops kommer att fångas upp och läggas in i Wide, ett idéhanteringssystem från klusterföretaget Idea2Innovation (http://www.idea2innovation.se).

Programmet i korthet:
7.30 Frukost serveras på Visualiseringscenter C
8.15 Inledning av Charlotte Brogren, Vinnova i domen
9.00 Workshops
10.30 Redovisning workshops
11.00 Inspirationsföredrag av professor Per Frankelius
11.30 Prisutdelning East Sweden Hack i domen
12.00 Lunchmingel och utställning

PLATS: Visualiseringscenter C, Kungsgatan 54, Norrköping
TID: Kl. 08.00-12.00
PROGRAM: i-Days inleds med frukostmingel från kl 07.30

Mer information presenteras löpande på www.idays.se