Lunchklubben måndag – Möt Emelie Schepp, författare och entreprenör med Norrköping i fokus.

- Snart släpper hon uppföljaren till sin debutroman.

Det skrivna ordet har alltid legat henne varmt om hjärtat. Med ett förflutet inom reklambranschen debuterade Emelie 2013 med kriminalromanen "Märkta för livet”, som utspelar sig i Norrköping. På eget förlag lyckades hon sälja över 40 000 böcker och blev därmed Sveriges främsta egenutgivare. I dag har boken sålt i över 100 000 exemplar och rättigheterna är sålda till ett flertal länder. Den 19 maj släpps hennes uppföljare "Vita spår". I dag måndag kommer hon till Lunchklubben och berättar om sin resa som författare.

Lunchklubben arrangeras varje månad på Visualiseringscenter C och är en mötesplats för dem som är med och påverkar utvecklingen i Norrköping och Östergötland. Du får lyssna till spännande föredragshållare som ger en exklusiv inblick i sådant som är på gång i vår region. Föredraget har oftast koppling till näringslivsfrågor, men aktuella händelser vid Linköpings universitet eller inom kultur och turism kan också stå på programmet. Arrangerar gör Linköpings universitet, Norrköping Science Park och Visualiseringscenter C.

STÅENDE PROGRAM

11.30 Incheckning och mingel vid entrén till Visualiseringscenter C, Kungsgatan 54, Norrköping
12.00 Lunch och kaffe

12.30 Föredrag i domen

13.00 Föredraget slutar. Frågestund för den som har möjlighet att stanna kvar.

Kristina Lyngenberg: 011 - 36 34 25, kristina.lyngenberg@liu.se

Ulrika Bäckström: 011 - 26 41 92, ulrika.backstrom@nosp.se