Pressmeddelande -

Job Provider Live i Norrköping: årets mest träffsäkra ”match making” mellan företag och studenter – format av studenter.

Den 6 februari går Job Provider Live återigen av stapeln i Kårhuset Trappan i Norrköping. På uppdrag av Norrköping Science Park har studenter från fyra av programmen vid Linköpings universitet, campus Norrköping, tagit sig an möjligheten att helt forma en kväll där de får knyta kontakter med potentiella framtida arbetsgivare. Företagen finns i Norrköping Science Parks kluster för Interaktiva och visuella medier (IVM), ett område som går helt i linje med programmen.

”Aktiviteten är till för studenter, och därför vill vi ge dem möjlighet att utforma den precis så som de vill ha den”, säger Bo Sundborg, ansvarig för Klustret för Interaktiva och visuella medier på Norrköping Science Park. De drygt 60 medlemsföretagen i klustret har alla behov av kompetens från universitetet i olika form. Det här är en kväll där företagen under enkla och trevliga former får träffa många studenter och möjliga framtida kollegor på en och samma gång, fortsätter Bo.

Förra årets Job Provider Live var en succé, både ur företagens och studenternas perspektiv.

”Vi tycker att det här är ett riktigt bra sätt att hitta talanger på”, säger Peter Brauner, VD på Effektfabriken. ”Det är väldigt positivt att det är studenterna själva som planerar och genomför evenemanget. Det visar på entreprenörskap och initiativförmåga, något som jag tror att arbetsgivare skattar allra högst”, fortsätter Peter.

"Arbetet med Job Provider Live har fått oss att inse att dessa fyra utbildningar tillsammans skapar en väldigt bra arbetsgrupp, säger Alice Beckman från KSM och representant för studentgruppen. "Företag runt om i Östergötland får dessutom träffa oss studenter med kompetenser som passar just dem, fortsätter Alice."

Kvällen startar kl 18.00 och inleds med att en representant för varje företag ger en sk ”hisspitch” på scenen. Där har de också chans att berätta vad för typ av behov de har och vilken kompetens de söker.  Kontakterna knyts sedan under kvällsminglet som också kantas av mat och musikunderhållning.

Bakom evenemanget står Norrköping Science Park och sektionerna för KSM, GDK, MT och ED*.

* Kultur, samhälle och mediegestaltning, Grafisk design & kommunikation samt Civilingenjör i Medieteknik och Elektronikdesign.

För mer information:
Ansvarig Norrköping Science Park: Bo Sundborg, 011-26 41 91, bo.sundborg@nosp.se
Kontaktperson studentgruppen: Alice Beckman, 070-291 49 82

• klustret för interaktiva och visuella medier
  • bo sundborg
  • effektfabriken
  • campus norrköping
  • visualisering
  • starta företag
  • norrköpings visualiseringscenter
  • norrköping
  • linköpings universitet
  • interaktiva tjänster
  • job provider live

Norrköping Science Park accelererar idékraft, innovation och entreprenörskap för hållbar tillväxt.