Första-minuten-resor vintern 10/11: Norrköpingsbor kan solsäkra nästa vinter redan nu

Redan nu kan nästa års jul- och vinterresor från Norrköping till Gran Canaria och Tenerife bokas. Fritidsresor släpper samtidigt också resor till Thailand, Egypten, Lanzarote och Kap Verde från bland annat Stockholm.

Delar av utbudet av nästa vinters resor till Gran Canaria och Tenerife från Norrköping finns nu till försäljning hos Sveriges största charterarrangör Fritidsresor.

Övriga resor för vintern 09/10 släpps till försäljning längre fram i vinter.

– Många vet vad de vill ha och är ute i god tid. Framför allt de som ska fira något eller vill åka en viss vecka hänger på låset, säger Line Jepson, Fritidsresors butikschef i Norrköping.

Närmare 50 procent av Fritidsresors bokningar är koncept, dvs egna produkter med tydligt innehåll: Blue Village, Blue Star, Blue Couples, Blue Unique, Blue Inclusive och Splash.

– Framför allt barnfamiljerna vill vara ute i god tid för att säkra de bästa anläggningarna. Familjeaktiviteter, klubbar och skandinavisktalande kompisar är viktigt, säger Line Jepson.

Först ut i det tidiga vinterprogrammet är 150 av de populäraraste anläggningarna på Kanarieöarna, i Thailand, Egypten och på Kap Verde-öarna från bland annat Stockholm.

Första-minuten vintern 10/11 från Norrköping flygplats:

Gran Canaria, fredagar 15/10 2010 - 8/4 2011

Tenerife, tisdagar 12/10 2010 - 5/4 2011

Bilder för publicering

Line Jepson, Fritidsresors butikschef i Norrköping, tel: 08-5275 7807
Marie Malmros, Fritidsresors informationsavdelning, tel: 08-720 74 79, 070-746 71 96

___________________________________________________________________

Fritidsresor är Sveriges största researrangör med en marknadsandel på drygt 30 procent. Fritidsresor erbjuder paketresor med charterflyg, reguljärflyg och tåg samt hotellbokningar. Fritidsresegruppen består av Fritidsresor och systerbolagen Star Tour i Danmark och Norge, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar och flygbolaget TUIfly Nordic. Fritidsresegruppen ingår i världens största resekoncern, TUI Travel Plc. TUI Travel Plc har 30 miljoner kunder per år, 48 000 anställda och erbjuder resor från 20 länder.