Idag släpper Ving resorna till vintern 2010/2011 från Norrköping!

Även till vintern 2010 blir det möjligt att flyga direkt från Norrköping Flygplats till Gran Canaria och Teneriffa. Idag släpper Ving upp delar av nästa vinters resor till försäljning, bland annat till Kanarieöarna. Först ut är de mest efterfrågade hotellen i programmet, Vings egna familjehotell Sunwing Resort och SunGarden samt Sunprime Resorts, ett relativt nytt koncept för vuxna som reser utan barn.

- Kanarieöarna ligger i topp bland svenskarnas favoritresmål och det har varit ett eftersökt resmål även bland Norrköpingsbor. Det finns många fördelar med att kunna åka från sin hemmaflygplats, t ex närhet till flyget som alltid varit en självklarhet för storstadsbor, säger Magdalena Öhrn, informationschef på Ving.

- Teneriffa och Gran Canaria är klassiska favoritdestinationer från Norrköping och att Ving öppnar bokningen för 2010/2011 på en snörik dag som idag, kittlar förstås intresset lite extra för sol och bad till värmen istället för rådande snö och kyla, säger Mari Torstensson, VD, Norrköping flygplats.

Till Gran Canaria och Teneriffa kan man resa under perioden oktober 2010 till april 2011.

Ving har rest till Kanarieöarna sedan 1958. Sedan dess har både Gran Canaria och Teneriffa legat på topplistan när det gäller svenska semesterorter. Inte så konstigt med tanke på att det är svensk sommarvärme året runt. I december och runt julhelgerna ligger temperaturen omkring 23 grader på dagen, nattetid ca 17 grader. Det är ofta klarblå himmel och öarna bjuder på allt från kilometerlånga sandstränder till fina vandringsleder, bra golfbanor, shopping och restauranger.

Resmål sommaren 2010

Norrköping – Mallorca: avgång varje fredag under perioden 7/5 – 1/10

Norrköping – Rhodos: avgång varje söndag under perioden 29/8 – 3/10

Norrköping – Kreta: avgång varje torsdag under perioden 17/6 – 26/8