Tomas Lejon ny ordförande för Norrlandsfonden

Pressmeddelande   •   Jul 07, 2016 16:07 CEST

Regeringen har utsett Tomas Lejon, Luleå, till ordförande för Norrlandsfonden. Tomas Lejon har lång erfarenhet från bankvärlden, bland annat som chef för SEB i Norrland, Småland och för Swedbank i Norrbotten. Nu är han VD för Nordiska Bil AB och även engagerad som ordförande för Norrbottens Handelskammare.

- Norrlandsfonden är en unik aktör för finansiering av norrländska företag. Kapitalförsörjningen av företag är en avgörande komponent i utvecklingen av attraktiva norrländska livsmiljöer. I rollen som Norrlandsfondens ordförande leder jag en styrelse som är djupt engagerad i regionens tillväxt. Företagens utveckling är själva grundbulten för ett hållbart och välmående samhälle säger Tomas Lejon.

Norrlandsfonden är en stiftelse med uppgift att främja utvecklingen i expansiva företag i Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland, Jämtland och Gävleborg. Våra kunder finns i alla branscher, från traditionell tillverkande industri och besöksnäring till IT- och bioteknikföretag. Vi är särskilt intresserade av företag som investerar i ny teknik eller i nya affärsområden med goda tillväxtmöjligheter. Vi erbjuder flexibla topplån för nyetablering, utveckling och expansion. Med olika låneformer, garantier eller borgensåtaganden kan vi skräddarsy och komplettera finansieringen på toppen av företagets egen kapitalinsats och bankfinansiering. Norrlandsfonden har huvudkontoret i Luleå och ett kontor i Sundsvall. Genom våra kundansvariga företagsanalytiker finns vi representerade i hela den norrländska geografin.

Kommentarer (0)

Kommentera