Guldkort – nyhet på NorrlandsOperan 2014!

På fredag 6 december släpper NorrlandsOperan biljetterna till de flesta föreställningar under 2014. Nytt för året är NO:s guldkort, en säsongsbiljett som ger inträde till alla föreställningar, konserter och festivaler på NorrlandsOperan under kulturhuvudstadsåret!

– För att förenkla för de som är riktigt intresserade har vi inför det kommande kulturhuvudstadsåret tagit fram ett "all-inclusive-kort". Med vårt guldkort får du gå på allt vi gör från invigningshelgen i februari till det sista vi gör i december. Det enda du behöver göra efter att du köpt kortet är att boka din platsbiljett, i övrigt är allt klappat och klart, säger Magnus Mikaelsson, marknadschef på NorrlandsOperan.

Förhandsbiljetter till utomhusoperan Elektra.

Den mest spektakulära föreställningen i Umeå under 2014, Rickard Strauss opera Elektra, har premiär först i augusti. Biljetterna släpps också nästa år, men redan på fredag kan man köpa förhandsbiljetter, enbart vid NorrlandsOperans biljettkontor.

– Biljetterna till Elektra är sedan länge efterfrågade och eftersom vi gärna vill ge våra kunder möjlighet att köpa dem som julklapp så tycker vi det här är en bra lösning, säger Magnus Mikaelsson.

Förhandsbiljetten innebär att man har en plats till någon av operans föreställningsdatum. När de faktiska biljetterna släpps, ska den bytas in till en ordinarie platsbiljett för att vara giltig.

NorrlandsOperan presenterar Folk- och världsmusikgalan 2014

Den 19–23 februari står NorrlandsOperan tillsammans med Umefolk värd för Folk- och världsmusikgalan där Nordman, Abalone Dots, Aida Nadeem och Simon Marainen är några av artisterna. På fredag släpper vi biljetterna till Galakonsert i Teatern fre 21.2. Under kvällen delas priser i åtta olika kategorier ut till värdiga aktörer inom genren.

NorrlandsOperan 40 år

I slutet av mars firar vi vår födelsedag! Jubileumsveckan bjuder dels på Fictional copies, en  dansföreställning av Björn Säfsten och sedan en galakväll med Jubileumskonserten som föregås av röd matta, bubbel, pompa och ståt. På programmet idel operapärlor med Susanna Levonen, Kosma Ranuer och Roland Samm, på scenen. Ciceron är ingen mindre än Pia Johansson, bl. a känd från Parlamentet i TV. Jubileumskonserten går också på turné.

Detta – och mycket, mycket mer händer på NorrlandsOperan under 2014, biljettsläpp på fredag 6 december alltså.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NORRLANDSOPERANS BILJETTSLÄPP 2014

PLATS NorrlandsOperans publikfoajé kl 11–14, biljettkontoret kl 11–18.
TID fre 6.12 kl 11.00–18.00

Hålltid:
Kl 11.45

* Musikchef Marco Feklistoff berättar om året med NorrlandsOperans Symfoniorkester och Elektra.
* Producent Markus Falck presenterar Folk- och världsmusikgalan
* Producent Erik Palm informerar om  River Stories startskott i länet, regionen och andra sidan Kvarken. Startskott som sammanstrålar i festivalen Midvinterjazz i Umeå, 30.1–1.2.

Dessutom bland annat liveunderhållning av spelmännen Torbjörn Näsbom och Markus Falck samt hattutställning från föreställningar på NorrlandsOperan under åren.

Mer info om biljettsläppet finns här.