Pressmeddelande -

Norsecraft Geo AB introducerar Topcon HT-30, dumperspårningssystem för att logga massförflyttningar

Med sin nyligen introducerade Företagslösning Sitelink3D gav Topcon Positioning koncernen sina 3D-MC kunder en oöverträffad produktion, datakontroll och systemstöd. Nu introducerar Topcon en ny funktion för Sitelink3D, HT-30 dumper modul.

Systemet har en liten, bärbar GPS kontrollbox som monteras in i lastbilshytten. När lastbilen/dumpern är lastas matas uppgifter om lasten är in, t.ex. materialtyp, chaufför, och kvantitet. Lasten registreras sedan i Sitelink3D och kan spåras för schemaläggning, omdirigeras om det behövs på annat håll, och sparas när leverans sker.

"Vårt mål har alltid varit att automatisera en byggarbetsplats så mycket som möjligt" säger Kris Maas, chef för maskinstyrnings produktmarknadsföring för Topcon. "Vi vet att vi inte kan, eller åtminstone inte borde, fjärrstyra alla fordon. Men vi kan och bör göra det näst bästa - hantera och spåra varje nyttolast medplats tid och material. Det är vad HT-30 gör.

"Oavsett om materialet är att fylla grus, avlägsna överblivet material, bärlager eller asfalt, kan HT-30 snabbt kopplas in så hantering och rapportering kan bibehållas i realtid" säger Maas. "Genom att mer exakt mäta transporter så kan systemet betala sig mycket snabbt ."