Antikviteter i modern miljö

Karin Laserow har mer än 30 års erfarenhet av att arbeta med antikviteter. I idé- och inspirationsboken Antikviteter i modern miljö tar hon oss med på en resa genom historiens olika stilepoker, men ger oss också praktiska råd om hur antikviteter och moderna miljöer kan samverka i harmoni och balans.

Hur ser man skillnad på en antik möbel och en nyproducerad? Hur värderar man möbler, och hur kan man inreda med antika möbler i ett modernt hem? Det finns många böcker om antikviteter, men det här är en bok för den moderna läsaren som vill lära sig mer om antikviteter för att kunna blanda gammalt och nytt i sitt eget hem. Boken ger dessutom grundläggande kunskaper om möbelstilar som bland annat barock, rokoko, gustavianskt, empire och jugend.

Karin Laserow har arbetat i över 30 år med antikviteter och driver tillsammans med dottern Liza Laserow den egna firman Laserow Antiques & Interior med butiker i Skåne och New York. Hon tillhör Svenska Konst- och Antikhandlarföreningen och är värderingsman för Sydsvenska Handelskammaren. Britt Berg är medförfattaren vars fördjupade studier i arkitektur-, konst- och möbelhistoria kommit väl till pass under arbetet med boken.

Boken har recensionsdag den 9 september.

För mer information eller kontakt med författaren hör av dig till Kajsa Berglund, Norstedts. Tel: 010-744 21 51 mail: kajsa.berglund@norstedts.se

För beställning av recensionsexemplar: anna.ivarsson@norstedts.se

• Design

• norstedts
  • karin laserow
  • britt berg

Norstedts grundades 1823 och är Sveriges äldsta förlag, med ambitionen att också vara det modernaste. Vår utgivning omfattar skönlitteratur och fakta och kännetecknas av kvalitet och bredd. Förutom svensk och utländsk skönlitteratur ger vi ut memoarer, biografier, debatt- och reportageböcker, samt fackböcker inom historia, mat, trädgård, djur och natur, nautica, ordböcker, kartor och akademisk kurslitteratur.