Marita Karlson: Hälsokick!

Marita Karlson är modellen som lämnade Sverige för Venice Beach i Kalifornien. Här har hon under de senaste åren följt den nya hälsotrenden med superfoods, smoothies och juicer på nära håll. I
Hälsokick! presenterar hon sina 70 bästa smoothies, juicer och andra mellanmål och snacks - proppade med naturliga råvaror och superfood-ingredienser som går att hitta i vanliga matbutiker.

Att mixa frukt och grönsaker till en slät smoothie gör att kroppens celler tar upp ingrediensernas näring snabbare. På så sätt får vi mer energi och kan hålla oss mer balanserade. I Hälsokick! går Marita Karlson igenom vilka hälsofördelar vi kan uppnå med juicer, smoothies och olika superfoods, dvs råvaror som innehåller extra mycket näring och antioxidanter, till exempel vissa bär, nötter och frön.

I Hälsokick! lär vi oss grunderna, till exempel hur vi på egen hand kan laga till baserna till olika smoothies som mandelmjölk och kokosmjölk, vilka basingredienser man alltid ska ha i kylskåpet och vilken utrustning som kan vara bra att ha hemma. Vi får dessutom massor av recept på smoothies - enkla smoothies med få ingredienser, smoothies som ger det yttre en kick, smoothies med bara grönsaker, smoothies för dig som tränar och för dig som är gravid och mycket mer. Dessutom Maritas favoritrecept på frukostar, granola, snacks, chiapuddingar och grönkålschips.

Marita Karlson är modell och driver en hälso- och livsstilsblogg, Californication. Hon bor i Venice Beach i Kalifornien, hälsomeckat framför alla andra, med sin sambo och sin hund.

Boken har recensionsdag den 27 augusti.

För recensionsexemplar, mer information eller kontakt med författaren, hör av dig till Kajsa Berglund, Norstedts. Tel: 010-744 21 51. Mail: kajsa.berglund@norstedts.se