Norwegian - On Air avsnitt #8: Slots

Norwegian - On Air avsnitt #8: Slots

I det åttonde avsnittet av Norwegian – On air diskuterar Sebastian Pellisier, Norwegians chef för strategisk kapacitet och slotpolicy, hur slottider fungerar och Norwegians arbete med att skapa framtidens slotpolicy.

Slottid eller en slot är en angiven tidpunkt för start och landning på flygplatser som flygbolag får förhålla sig till och som är hett eftertraktade.

I det här avsnittet berättar Sebastian Pellisier, Head of Strategic Capacity and Slot Policy på Norwegian, hur landnings- och starttider fördelas på olika flygplatser och varför det är så viktigt med bra slottider.

Avsnittet finns tillgängligt på iTunes, podcastappar, Norwegians IR sida och via Soundcloud: https://bit.ly/2t5UKA6

Ämnen

Norwegians berättelse började för över 27 år sedan. Bolaget etablerades 1993 men lågprisbolaget med Boeing 737-plan började flyga först 2002. Norwegian har blivit en central aktör inom internationell luftfart; först med kortdistanslinjer i Europa och sedan långdistanslinjer till och från USA, Asien och Sydamerika. Norwegian har idag en modern och bränsleeffektiv flygplansflotta som består av flygplansmodellerna Boeing 787 Dreamliner och Boeing 737.

Under 2019 blev Norwegian det första flygbolaget att underteckna FN:s program för klimatåtgärder och förpliktade sig därmed att bli klimatneutralt innan 2050.

Norwegian har utsetts till Europas bästa lågprisbolag sex år i rad av Skytrax och fem år i rad har passagerarna röstat fram Norwegian som världens bästa lågprisbolag på långdistanslinjer. Dessutom har bolagets lojalitetsprogram Norwegian Reward utsetts till ”Flygbranschens bästa lojalitetsprogram i Europa/Afrika” under Freddie Awards i USA. Sedan 2012 har Norwegian fått över 55 priser och utmärkelser för bolagets produkter, service och nyskapande inom flygbranschen.

För mer information, vänligen besök www.norwegian.com

Följ Norwegian på Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn och YouTube.

Charlotte Holmbergh Jacobsson

Presskontakt Head of Communications and Public Affairs +46 709 89 05 18
Pressnummer ENDAST för media:

Presskontakt +47 815 11 816 eller press@norwegian.com