Notar spränger 100 000 kronors-vallen för 3:e gången på ett år

Mäklarkedjan Notar har förmedlat en lägenhet på Östermalm för priset 102 000 per kvadratmeter. Det är tredje gången det senaste året Notar, som är en ledande aktör i Stockholmsområdet, säljer en bostad med ett kvadratmeterpris över 100 000 kronor. Affären är ett av många tecken på att Stockholms bostadsmarknad fortfarande är glödhet trots ett stort utbud av bostäder.

Lägenheten, som ligger i närheten av Karlaplan, är inte bara ovanlig på grund av det höga kvadratmeterpriset. Den består i ett eget gårdshus om 17 kvm, vilket är mycket sällsynt i Stockholms innerstad.

- Det är ovanligt med ett sådant högt pris när utbudet av bostadsrätter i innerstan är så stort. I nuläget finns närmare ettusen bostadsrätter till salu i innerstan. Till skillnad från tidigare år är min känsla att det stora utbudet av bostäder inte påverkat försäljningspriserna nämnvärt. Gissningsvis kommer sommarmånadernas lite lägre utbud av bostäder innebära en skjuts uppåt för priserna då efterfrågan är fortsatt stor, säger Henrik Rundgren, vice VD på Notar.

Länk till objektsbeskrivningen:

Henrik Rundgren, vice VD och pressansvarig, mobil: 0708-99 79 06

• Fastighetsförmedling

• henrik rundgren
  • notar
  • pasha sabouri
  • notar bostad
  • försäljningsstatistik

• Stockholm

Notar Sverige AB bedriver förmedling av bostadsrätter, villor, fastigheter, kommersiella fastigheter och projekt. Vi har funnits sedan 1997 och har idag cirka 70 anställda på 13 kontor strategiskt placerade i Stockholm.

Besök gärna vårt pressrum! http://www.notar.se/Allt-om-Notar/Pressrum/

Henrik Rundgren

Presskontakt Vice VD Notar Sverige Pressansvarig 0708-99 79 06