Nouvago Capitals investering Sune i fjällen Nr. 1 på Biotoppen

I slutet av 2014 hade Sune i fjällen premiär på svenska biografer runt om i landet och den är nu nummer 1 på Biotoppen. Sune i fjällen, regisserad av Gustaf Åkerblom, är den sista delen i trilogin om Sune och hans familj som likt de två föregångarna visar på ännu en succé. Den första delen, Sune i Grekland, var den mest sedda filmen i Sverige 2013 och vann det prestigefyllda priset Biopublikens pris vid Guldbaggegalan 2013. Den andra delen, Sune på bilsemester, var nominerad till samma pris vid Guldbaggegalan 2014. Båda filmerna regisserades av Hannes Holm och producerades av produktionsbolaget Eyeworks.

- Det känns verkligen fantastiskt att så många valt att titta på Sune i fjällen under de första veckorna. De tidigare två filmerna om Sune uppskattades väldigt mycket av den svenska biopubliken och det är roligt att det även går i samma riktning för den sista delen, säger Frank Bonn, VD för Nouvago Capital.

För mer information och för att se trailer, vänligen klicka här.

• eyeworks
  • sune i grekland