Nouvago Capital ABs portföljbolag Perfect Storm Music Group vinner Song of the Year på BMI London Awards

Bilden visar Phil Graham, BMI, Robin Godfrey Cass, Ali Tamposi och Jörgen Elofsson, Perfect Storm Music Group, Martin Ingeström, Universal Music Publishing Group samt Brandon Bakshi, BMI

Nouvago Capital ABs portföljbolag musikförlaget Perfect Storm Music Groups första signerade låtskrivare Ali Tamposi vann med låten Stronger (What Doesn’t Kill You) det prestigefulla priset Song of the Year på BMI London Awards den 15 oktober på The Dorchester Hotel, London.

BMI anordnar årligen galor för att hedra låtskrivare, kompositörer och musikförläggare som skapat de bästa och mest spelade låtarna i radion. John Lydon, från Sex Pistols, tilldelades årets hederspris BMI Icon med motiveringen att han har påverkat en hel generation av musiker. BMI Song of the Year har tilldelats monsterhiten Stronger (What Doesn’t Kill You), som har skrivits av Perfect Storms Ali Tamposi, tillsammans med Jörgen Elofsson, David Gamson och Greg Kurstin, som även producerat. Hitlåten, som framförs av artisten Kelly Clarkson, har toppat listor världen över, bland annat amerikanska Billboard-listan Hot 100, och singeln har sålts i över fem miljoner exemplar.

Vi är naturligtvis mycket stolta över att vinna ett pris på BMI London Awards och gläds med vår duktiga låtskrivare Ali Tamposi som fortsätter sitt segertåg med låten Stronger. Framtiden känns ljus för Perfect Storm och våra fantastiska låtskrivare, säger Frank Bonn, medgrundare till Perfect Storm och VD, Nouvago Capital.

Nouvago Capitals portföljbolag Perfect Storm Music Group fortsätter att expandera genom att signera den hyllade låtskrivaren Shep Solomon. Shep Solomons låtar har nått 14 placeringar bland topp 3-singellistor i Storbritannien och Europa samt vunnit signifikativa utmärkelser. Shep Solomon är Perfect Storm Music Groups nionde signerade internationella låtskrivare.