Schibsted stärker sin position i Mexiko genom köpet av Nouvago Capitals innehav Anumex – en köp- och säljmarknad på Internet

Anumex är ledande i 4 av de 31 mexikanska delstaterna. Webbplatsen lanserades 2004 och ägdes fram till Schibsteds förvärv av grundarna och Nouvago Capital, finansiell investerare.
Segundamano.mx lanserades av Schibsted i juli 2012 och har haft en stadig tillväxt sedan dess.

- Vi deltog i konsolideringen som pågick i Mexiko där 5 siter blev 3 under de senaste 6 månaderna. Anumex har en unik position i 4 delstater som gjorde att vi blev ett attraktivt byte. Vi är väldigt nöjda med att Schibsted/Segundamano har förvärvat Anumex, denna kombination gör bolaget till den största aktören inom Classified i Mexiko, säger Frank Bonn, VD Nouvago Capital.

Parterna beslutade att inte meddela affärsuppgörelsens värde och affären har genomförts.