Svenska Nouvago Capital AB investerar i thrillern ”Beyond Deceit” med Al Pacino och Anthony Hopkins

”Efter 18 svenska filminvesteringar känner vi oss redo för att investera utanför Sveriges gränser. Under flera års tid har vi arbetat med att hitta ett optimalt projekt och Beyond Deceit med sin fantastiska cast och produktionsteam känns helt rätt”, säger Frank Bonn, VD Nouvago Capital. ”Då vi märker av ett stort intresse för filmindustrin – såväl nationellt som internationellt – arbetar Nouvago med att starta en filmfond för externa investerare.”

I ”Beyond Deceit” får vi följa en ung och ambitiös jurist (Josh Duhamel) som tar sig an ett fall mot ett läkemedelsföretag med deras VD i spetsen (Anthony Hopkins) och blir snabbt indragen i en härva full av mutor och korruption. Al Pacino spelar mentorn till Duhamels karaktär.

”Beyond Deceit” är Shintaro Shimosawas regidebut och skriven av Adam Mason och Simon Boyes. Nouvago Capital samproducerar produktionen tillsammans med Chimney och Film i Väst. Filmen beräknas ha världspremiär i början av 2016.

För mer information, vänligen kontakta:
E-post: stephanie@zap-pr.com
Mobil: +46 (0)70 77 56 110