NOVASOL storsatsar på Kroatien

Semesterhusförmedlaren NOVASOL har utökat semestermöjligheterna i Kroatien och erbjuder nu mer än 10 000 privatägda semesterbostäder till uthyrning.

NOVASOL började hyra ut semesterhus redan 1968 men expanderade till Kroatien först på 2000-talet. I dag är NOVASOL Kroatiens största organiserade förmedlare av privatägda semesterhus, stugor och lägenheter.

- Att gå från att ingen känner igen vårt varumärke till att det idag är 10 000 husägare i Kroatien som ger oss förtroendet att hyra ut deras boende är en fantastisk resa, säger Torbjörn Fredman, Nordenchef på NOVASOL.

10 000 semesterbostäder

NOVASOL har semesterbostäder över hela Kroatien men framförallt längst kusten. I början av året nådde förmedlaren den magiska gränsen 10 000 semesterbostäder och erbjuder allt från stora villor med egen pool till citylägenheter.

- Nyckeln tror jag är att vi, tillsammans med olika aktörer, har utvecklat vår produkt utefter kunskapen om vad våra gäster efterfrågar, säger Torbjörn Fredman.

Ett populärt resmål bland svenskar

Det är inte bara antalet semesterboenden som ökar, enligt NOVASOL väljer allt fler svenskar att hyra semesterboende i Kroatien.

- Kroatien är ett väldigt hett resmål bland svenskarna just nu! Redan under förra året började vi se det ökade intresset och 2017 ser ut att fortsätta i samma mönster, säger Torbjörn Fredman.

NOVASOLs semesterbostäder i Kroatien är ”All Inclusive” vilket innebär att slutstädning, sänglinnen, handdukar, el, vatten, värme och turistskatt ingår i hyresbeloppet. Alla semesterbostäder hos NOVASOL har besiktigats av personal och vid bokning ingår alltid NOVASOLs Trygghetspaket.

Kroatien topp 3 - Hit reser svenskarna 2017

1. Makarska