Ökat utbud av flytande semesterhus

Stugförmedlaren NOVASOL ökar sitt utbud av flytande semesterhus och har nu husbåtar för uthyrning i flera länder i Europa. Husbåten är ett bra alternativ om man vill ha en semester utöver det vanliga.

- Vi har nu mer än 100 flytande semesterhus och vi är väldigt glada över att kunna erbjuda våra gäster den valmöjligheten,säger Torbjörn Fredman, Nordenchef på NOVASOL.
Se tipsen för vad du bör tänka på när du semestrar med husbåt.

NOVASOL har husbåtar för uthyrning i Tyskland, Holland, Frankrike och Italien. Den ena varianten är semesterhus på vatten som är fast förankrade medan den andra är mer ”klassiska” husbåtar som går att färdas runt med.

- För den som är ute efter en annorlunda semesterupplevelse är husbåten ett utmärkt boende. Semesterformen ligger helt i linje med trenden att allt fler vill skapa sin egna unika och personliga semester, säger Torbjörn Fredman.

Husbåtarna rymmer 2-6 personer och går att hyra för kortare vistelser eller längre perioder. De är lätta att manövrera och man glider försiktigt fram med en topphastighet på 12 km/h. De flytande semesterhusen har en fin inredning och många bekvämligheter. Priserna håller ungefär samma nivåer som ett traditionellt semesterhus och finns från drygt 3 000 kr till över 14 000 kronor/vecka.

- Från en husbåt går det att hoppa direkt ner i havet, sola på terrassen och njuta av solnedgången på kvällen. Att bo i en husbåt är avkopplande, det är väldigt rofyllt att glida runt på vattnet, säger Torbjörn Fredman.

Att tänka på när du hyr husbåt:

1. NOVASOL har flera husbåtar där förarbevis inte är något krav, men kolla upp vad som gäller för just den husbåt du tänker hyra för att vara på säkra sidan.

2. Tänk på att planera och handla i förväg. Det är inte alltid lätt att ta sig till affären när man är mitt ute på sjön.

3. Ta reda på vilka sjöregler som gäller på de vatten du ska färdas på, det kan skilja sig lite mellan länderna.

4. Ett tips kan vara att hyra husbåt under lågsäsong, då är det mer plats på vattnet och man kan ha naturen helt för sig själv.

5. Ta gärna med eller hyr cykel så du kan utforska fastlandet under din husbåtssemester.

För ytterligare information och bilder:

Torbjörn Fredman, Nordenchef NOVASOL
Vxl: 031-304 55 70
E-post: torbjoern.fredman@novasol.com

• hyra hus utomlands

Om NOVASOL

NOVASOL är Nordeuropas största semesterhusförmedlare med över 40 000 semesterhus, stugor och lägenheter i 29 länder över hela Europa. Varje år väljer över 1,5 miljoner gäster att hyra hus eller lägenhet genom NOVASOL. NOVASOL ingår i en internationell koncern med dotterbolag i en lång rad länder, servicekontor på många populära semesterorter och sysselsätter mer än 1 500 medarbetare runt om i världen.

NOVASOL en del av Wyndham Exchange & Rentalssom ingår i Wyndham Worldwide Corporation som finns registrerad på New York börsen.