​Natural Products Scandinavia 2018 previews new launches

Natural Products Scandinavia – den största nordiska branschmässan och konferensen med fokus på marknaden för naturlig hälsa, skönhet, ekologisk livsstil, egenvård och livsmedel – har presenterat en förhandstitt på produktnyheterna på mässan 2018.

Denna prisbelönade mässa kommer att återvända till MalmöMässan den 14-15 november, större än någonsin. Med mer än 500 ledande producenter från 46 länder ger mässan sina tusentals besökare ett exklusivt tillfälle att få se de allra senaste nyheterna på väg ut på marken för naturligt och ekologiskt.

Här är bara några av alla helt nya produkter inom naturlig hälsa, skönhet och ekologisk livsstil som presenteras på mässan:

Earthbound Organics International (monter B5) lanserar Rose & Cacay Rejuvenating Facial Oil och Night Repair Facial Oil Pure. De är framställda av naturliga och ekologiska växtoljor och har höga halter av retinol, antioxidanter, vitamin A & E liksom omega 3, 6 & 9 med tillsatt C-vitamin och Coenzyme Q10, som reparerar, föryngrar och stimulerar cellförnyelse och elasticitet (Storbritannien).

Hevea (monter B51) presenterar HEVEA Puppy – en serie giftfria/miljövänliga naturliga gummileksaker för hundar: Galaxy Disc Throw Toy, Moon Ball Treat Toy, och Star Activity Toy. De är tillverkade av kåda från trädet Hevea Brasiliensis som är naturligt fritt från gifter, ftalater, PVC och tungmetaller (Danmark).

Evergoods Global Co (monter A9) lanserar den certifierade ekologiska V-shape Uplifting Mask. Dessunika design verkar lyftande på nedre delen av ansiktet vilket ger en mer definierad kontur. Marina polysackarider i masken ger en uppstramande effekt och minskar linjer runt ögon, näsa och mun. (Taiwan).

Giovanni (monter B25) presenterar 2chic Repairing Collection med björnbär och kokosmjölk. Dessa ekoprodukter för hårvård är skapade för att reparera slitet, behandlat hår och ge håret ett skyddande och återfuktande lager (US).

Laboratorium Naturella (monter D8) presenterar nya OnlyBio bodylotion, den enda kroppslotionen med naturligt bioraffinerad rapsfrölevan som är mycket fuktgivande. Den har 99 % naturliga ingredienser och är certifierad av Ecocert och Vegan Society (Polen).

Eco Warehouse (monter A37) lanserar Food Huggers, 100 % giftfria silikonfodral som håller frukt och grönsaker fräscha och minskar hushållens matsvinn. Dessa återanvändningsbara fodral är fria från BPA och ftalater och hjälper till att behålla 23 % mer fukt jämfört med påsar och plastlådor (Nederländerna).

Ayurveda Pura London (monter D82) lanserar Orange & Fennel Bliss Herbal Tea. Detta ayurvediska te har blivit en favorit bland yogis. Den unika blandningen av certifierade ekologiska ingredienser är handplockad från hela världen, med ingredienser som: fänkål, kanel, kardemumma, kryddnejlika, apelsinskal ochingefära (Storbritannien).

Myrtle & Maude (monter H90G) presenterar nya Hydrogel stretch-mark belly mask. Den är vegansk och ej djurtestad, med naturliga, ekologiska ingredienser som förebygger hudbristningar och klåda när gravidmagen växer, och ger fukt och växtbaserad styrka till huden (Storbritannien).

Nellie’s (monter B34) presenterar en serie miljövänliga, icke-allergiframkallande och biologiskt nedbrytbara produkter som storsäljaren Laundry Soda. Den är mer koncentrerad än andra tvättmedel, så endast en matsked behövs för en normaltvätt och hela produktserien är fri från skadliga gifter, fosfater och syntetiska dofter (Kanada).

Royal Green (monter C68) marknadsför Royal Green Immune & Energy. Detta veganska näringstillskott innehåller en kraftfull kombination av certifierad ekologisk Echinacea, ginseng och fem svampar som stärker immunförsvaret och minskar trötthet. Det är garanterat odlat utan bekämpningsmedel, 100 % äkta och fritt från tillsatser (Holland).

UpCircle (monter A20) lanserar UpCircle Beauty, ett yngre syskon till det etablerade miljövänliga skönhetsmärket Optiat. Med hållbarhet och etik som hjärtefrågor, erbjuder detta återlanserade märke mer hållbara förpackningar och en ny serie naturliga skönhetsprodukter framställda av överblivna naturliga ingredienser som annars hade kastats (Storbritannien).

CurlyEllie (monter H90R) lanserar sin nya Travel Collection, med fyra varianter i resestorlek av sina skräddarsydda hårprodukter för barn med känsligt, lockigt och bångstyrigt hår.Dessa produkter är gjorda av ekologiska ingredienser och återfuktar ditt barns hår och gör det lättare att reda ut, och ger lockarna fin glans (Storbritannien).

Puori (monter C55) visar sin senaste Omega 3 liquid fish oil och SB3 Synbiotics med tranbärssmak. Innehållet som är handplockat av producenterna, undergår strikt kvalitetskontroll av tredje part. Synbiotics finns i förpackningar om 135 gram – vilka innehåller 200 mg C-vitamin, probiotiska bakterier och fibrer (Danmark).

Faith in Nature (monter D15) presenterar Dragon Fruit schampo ochbalsam, och nya Turmeric and Lemon schampo ochbalsam. Dragon Fruit är full med vitaminer och antioxidanter, och gurkmeja som är känt för sitt höga innehåll av antioxidanter, som ger extra glans (Storbritannien).

Laurus Nobilis Cosmetics (monter C21C) presenterar Grape Water Serum och lavendeltvål. De visar även en serie handgjord och naturlig kosmetika som glycerintvål i olika många dofter och sammansättningar, bivaxsalva gjorda på egen olivolja, havssalt, samt kropps- och massageolja (Grekland).

Natura Group OÜ (monter B45) visar sin serie biologiskt nedbrytbara tallrikar, gjorda av nedfallna palmlöv. Dessa produkter är giftfria och erbjuder ett hållbart och miljövänligt alternativ till de engångsprodukter som finns tillgängliga på marknaden (Estland).

Nomads Clothing (monter A35) presenterar handgjorda fairtrade-smycken från märket Daughters of the Ganges. Serien bidrar till att öka levnadsstandarden i marginaliserade, hantverkssamhällen i Indien. Dessutom visas: kollektionen SS19 med fair-trade kläder, som lyfter fram traditionellt hantverk som blocktryck, batikfärgning och handvävning (Storbritannien).

Den nya utställaren Uoga Uoga (monter C19) marknadsför Natural Lipsticks. Ingredienserna är 100 % naturliga och dessa vårdande läppstift gör läpparna mjuka och skyddar dem från miljöpåverkan. Varje läppstift innehåller en mängd bärextrakt, fullpackade med vitaminer och fruktsyror (Litauen).

UHTCO Corporation (monter A58) visar sitt ekologiska Camu Camu-pulver med högt innehåll av naturligt C-vitamin. Pulvret är 100 % naturligt och framställt utan att sprejas eller frystorkas, med den absolut bästa råvaran från Perus regnskog (Österrike).

Du hittar ännu fler nya produkter i vår fullständiga lista över mässans höjdpunkter här www.naturalproductsscandinavia.com/natural-products-scandinavia-2018-reveals-new-products-at-the-show.

Vår Buyers Guide finns online påwww.naturalproductsscandinavia.com/2018-buyers-guide#fb0=1.

Anmäla för fri entré

Natural Products Scandinavia, (samarrangerad med Nordic Organic Food Fair), återvänder till Malmö onsdagen och torsdagen den 14-15 november. Mer information och anmälan för att få en fri entrébiljett finns på www.naturalproductsscandinavia.com eller www.nordicorganicfoodfair.com (direct link: www.eventdata.co.uk/Forms/Default.aspx?FormRef=NPSB8Visitor&TrackingCode=NPUK429).

Ansök om pressackreditering via denna länk::www.eventdata.co.uk/Forms/Default.aspx?FormRef=NPSB8Press

Scandinavia office:

Nordenskiöldsgatan 13, S - 211 19 Malmö

• Skönhet

Natural Products Scandinavia och Nordic Organic Food Fair nominerades 2017 till Best Overseas Tradeshow Exhibition på över 2 000 kvadratmeter, på UK’s Association of Event Organisers’ årliga Excellence Awards. Mässorna blev även finalister i kategorin Best International Launch på UK’s Exhibition News Awards 2014.

Diversified Communications UK (Diversified UK) är en snabbt växande arrangör av branschvenemang, tillika förlag, med sin bas i Brighton, Peterborough, Nailsworth och London. I Diversified UK’s portfolio ingår bl.a. Natural & Organic Products Europe (UK), GO! Organic Festival (ny för 2018); Natural Products Scandinavia & Nordic Organic Food Fair i Malmö, Natural Products News, Natural Products Global, Natural & Organic Awards, Casual Dining, Casual Dining Restaurant & Pub Awards, lunch!, Commercial Kitchen, British Tourism & Travel Show, SITS – The Service Desk & IT Support Show, Accountex, Accountex Summit North, GEO Business, Ocean Business, MARELEC Marine Electromagnetics conference, Euro Bus Expo, Coach & Bus UK, och London Design Fair. Mer information finns på:www.divcom.co.uk.

Diversified UK är en del av Diversified Communications, ett ledande internationellt medieföretag vars portfolio innehåller mässor och konferenser, mötesplatser online och både digitala och tryckta publikationer. Som producenter av dessa marknadsledande produkter, sammanför, utbildar och stärker Diversified Communications branschfolk i över 14 näringsgrenar som exempelvis: livsmedel, hälsovård, naturligt och ekologiskt, företagsledning och teknologi. Diversified Communications grundades 1949 och har sitt högkvarter i Portland, Maine, USA med verksamhet och kontor över hela världen. Diversified Communications är ett privatägt, tredje generationens familjeföretag. Mer information finns på: www.divcom.com.