Nordens ledande hållbarhetsmässa introducerar Naked Drinks Scandinavia

Allt från biodynamiska viner till ekologiskt sprit och veganöl ökar den mycket viktiga etiska dryckessektorn i Norden.

Inköpare och beslutsfattare som är ute efter att uppfriska sina dryckesmenyer med fler mervärden och hållbara val kan upptäcka det allra bästa nyheterna på den mycket efterlängtade Naked Drinks Scandinavia. Den 13-14 november går Nordens ledande hållbarhetsmässor av stapeln: Nordic Organic Food Fair och Eco Life Scandinavia, där Naked Drinks Scandinavia formar ett väsentligt temaområde.

En viktig inkomstström

Enligt IWRS Drinks Market Analysis, har ökningen av medvetna konsumenter i Skandinavien drivit den etiska dryckessektorn. I Finland och Danmark är försäljningen av ekologiska viner nästan 5% av den totala vinförsäljningen. I Norge, är samma kategori mer än 10%, och i Sverige ser vi att mer än 20% av den totala vinförsäljningen är ekologisk[1].

Närmare bestämt föreslår den senaste utgivningen av Wine Intelligence att yngre konsumenter globalt är nyckelpersonerna som visar den största potentialen inom denna kategori[2]. De rapporterar att ’yngre konsumenter inte bara är mer troliga att köpa alternativa viner såsom ekologiskt, Fairtrade eller hållbart till skillnad från den äldre generationen, men är också mer villiga i allmänhet att betala ett premiumpris hos både detaljhandeln och när de dricker ute’.

Tusentals besökande inköpare, importörer, HoReCa aktörer, grossister och distributörer som letar att ta del av denna snabbt växande sektor kommer kunna se och smaka på en värld av alkoholhaltiga drycker från Italien, UK, Österrike, Grekland, Spanien, Sverige och mycket mer.

Utställare som redan är bekräftade: Sunnenmulde (ekologiska viner), Fattys Organic Gin (ekologiska gin), Weingut Buchmayer (naturviner), Postumia Vini SRL, Poggio Al Gello (ekologiska viner), Wein von Ploder Rosenberg (Biodynamiska vinerine), Tenuta Planitia (ekologiska viner), Moe OÜ (ekologiska spritdrycker), med ännu fler att bli bekräftade.

Gratis anmälan är nu öppen

Eco Life Scandinavia och Nordic Organic Food Fair återvänder till Malmö, onsdag och torsdag 13-14 november.

För mer information och anmälan för att få fribiljett, besök www.ecolifeshow.com eller www.nordicorganicfoodfair.com och använd kod PR123 (direktlänk: https://eventdata.uk/Forms/Form.aspx?FormRef=EcoB9Visitor&TrackingCode=PR123 )

• malmö
  • nordic organic food fair
  • natural products scandinavia
  • mässa
  • hälsomässa
  • ekologi

Frågor från media och begäran om presskort:
Sharna Waid, PR-chef
t: +44 (0) 1273 645144
Webbplats: www.divcom.co.uk Twitter: www.twitter.com/DiversifiedUK

Frågor från utställare:
Melina Viking, Event Manger
t: +44 (0) 1273 645141
Webbplats: www.ecolifeshow.com och www.nordicorganicexpo.com
Twitter: www.twitter.com/EcoLifeScandi & www.twitter.com/NordicOrganic
LinkedIn: www.linkedin.com/showcase/ecolifeshow

Högupplösta fotografier och logotyper finns att hämta här: www.ecolifeshow.com/press-releases/show-news.

Diversified Communications UK (Diversified UK) är en snabbt växande arrangör av branschevenemang, tillika förlag, med säte i Brighton, Peterborough, Nailsworth och London. Diversified UKs portfolio med naturligt och ekologiskt omfattar Eco Life Scandinavia i Malmö, Sverige; Nordic Organic Food Fair i Malmö, Sverige; Eco Living Iberia i Madrid, Spanien (ny 2019); Organic Food Iberia i Madrid, Spanien (ny 2019); Natural & Organic Products Europe; Natural and Organic Awards; Natural Products News samt NaturalProductsGlobal.com.

För mer information, besök: www.divcom.co.uk.

Diversified UK är en del av Diversified Communications, ett ledande internationellt mediebolag med en portfolio med utställningar och konferenser, mötesplatser online och digitala och tryckta publikationer. Som producent av dessa marknadsledande produkter sammanför, utbildar och stärker Diversified Communications affärsgrupper inom mer än 15 branscher som mat och dryck, sjukvård, naturligt och ekologiskt, företagsledning och teknik. Grundat 1949 och med huvudkontor i Portland, Maine, USA och lokalavdelningar och kontor runt om i världen förblir Diversified Communications ett privatägt, tredje generationens familjeägt företag.

För mer information besök: www.divcom.com.

[1] Källa: https://www.theiwsr.com/news-and-comment-global-still-wine-trends-to-watch/

[2]Source: https://www.wineintelligence.com/press-releases/press-release-rise-of-ethical-consumerism-causing-an-increase-in-awareness-of-the-alternative-wine-category-especially-organic-wine/