Nordic Organic Food Fair 2017: Några av mässans höjdpunkter

Lanseringar av ekologiska livsmedel presenterade

Nordic Organic Food Fair – den största nordiska fackmässan för certifierad ekologisk mat och dryck, har släppt en förhandstitt på en del höjdpunkter bland utställarna på mässan 2017.

Mässan som återvänder till på MalmöMässan den 15-16 november, kommer att uppvisa rekordmånga ekologiska produkter from hela världen. Eftersom mässan blivit ett måste för att upptäcka nya idéer och koncept, kommer tusentals inköpare, återförsäljare och verksamma inom matsektorn att bli bland de första som hittar nästa storsäljare och unika lanseringar av certifierade ekologiska produkter, samlade under ett tak.

Här kommer ett smakprov på alla ekologiska livsmedelsprodukter på mässan 2017:

• LunchVegaz (monter H06C) lanserar sin serie med färska vakuumförpackade vegetariska och veganska rätter utan tillsatser. Rätterna är garanterat hållbara i 25 dagar i butik. (Tysklands paviljong).
  • ICI&LA (monter G30E) lanserar en ny produktserie med alternativ till kött, gjorda på baljväxter, linser, kikärter och krypbönor. Finns som catering och butiksförpackningar (Organics Clusters paviljong – Frankrike).
  • Eleokarpos (monter K64) presenterar sin Kleóliadressing i varianterna Lime & Basil och Honey & Rosemary. De kombinerar ekologisk extra virgin olivolja med en mix av grekiska örter och frukter (DIO– Greklands paviljong).
  • Chosan Drinks (monter L07) lanserar Chosan By Nature ekologiska drycker. Dryckerna innehåller naturliga nyttigheter från hibiskusblommor och baobabfrukt utan konstgjorda tillsatser (UK).
  • RemedyWay (monter J70B) lanserar ekologisk bovetemüsli med honung och russin (Estlands paviljong).
  • Prolupin (monter H06D) lanserar Luve Lupine Vegan Ice Cream, gjord på lupinprotein-isolat. (Tysklands paviljong).
  • Cafes Novell (monter J30) lanserar sina komposterbara kaffekapslar som fungerar med Nespresso, i smakerna Intenso och Decaff (Spanien).
  • De Traay B.V (monter H12) presenterar honung med tranbär från ön Terschelling (Nederländerna).
  • Excealoe S.L (monter G60E) lanserar sina Aloe Yes Cubes, som innehåller den innersta delen av bladet från aloe vera (Spanien).
  • Smileat (monter H60E) lanserar ett märke med ekologisk barnmat, tillverkad utan tillsatt socker, salt eller andra tillsatser. (Tysklands paviljong).
  • Bio Greenford Organic (monter H60A) lanserar sin nya serie med ekologisk supermat - Açai juice i tre smaker (Spaniens paviljong).
  • PepUpLife - smart food (monter H74B) presenterar sina nya förfyllda groddpåsar (Advantage Austrias paviljong).
  • Nudge Drinks (monter K02) lanserar sin serie med ekologiska frysta och proteinrika smoothiepaket i tre nya smaker: protein greens, protein berries, och protein tropical (UK).
  • Gourmante (monter K72I) presenterar sin nya ekologiska serie med smaksatt vinäger, fyllda oliver, tapenade, och PGI Lakonia extra virgin olivolja (DIO – Greklands paviljong).
  • Sweet Amsterdam (monter L12) presenterar sina våffelkex fyllda med Dutch caramel (Nederländerna).
  • Belorganic e.U (monter L41) presenterar sin senaste generation ekologiskt björkvatten med superfood (Österrike).
  • LikeMeat Nordic (monter F20H) lanserar sin Likemeat – veggie pulled pork (Organic Denmarks paviljong).
  • Dalla Costa Alimentare (monter J38) ställer ut fusilli gjord på 100% ekologiskt kikärtsmjöl (Italien).
  • Dorsvlegel BV (monter H40F) marknadsför sina ekologiska linspinnar som är bio, glutenfria och utan transfetter (Nederländernas paviljong).
  • Torrefazione Caffè Salomoni (monter J40) lanserar sitt ekologiska frystorkade kaffe i portionsförpackning (Italien).
  • Motion Nutrition (monter L21) lanserar sin pre-workout energidryck gjord på rödbeta, maca, matcha, guarana, panax ginseng, havtorn, och baobab (UK).
  • Euro Company Srl (monter K50) presenterar CICIONI – ett vegetariskt/veganskt-alternativ till ost, gjort på fermenterade nötter (Italien).
  • SOTO organic veggie food GmbH (monter J04) ställer ut sin vegetariska burgare med svarta bönor och cashew (Tyskland).
  • Hooidammer (monter H30A) visar sin ekologiska Cow Cheese Truffle (4,5kg). Denna milda ost gjord på komjölk från Hooidammer är blandad med ekologisk italiensk svart sommartryffel (Nederländerna).
  • Chiemgauer Naturfleisch GmbH (monter H73) marknadsför sina biffchips. Lufttorkad skinka som är perfekt som snacks eller nånting att äta i farten (Tyskland).

Natural Products Scandinavia

Natural Products Scandinavia samarrangeras med Nordic Organic Food Fair, och tillsammans presenterar mässorna 400 ledande utställare som visar en lång rad naturliga hälsolivsmedel från hela världen.

• Olivitrus fine greek tastes (monter F75) förhandsvisar sina Myrtiful juicer, gjorda på grekiska frukter och grönsaker (Grekland).
  • Pukka Herbs (monter E26) lanserarkosttillskottenMotherkind Pregnancy och Womankind Menopause (UK).
  • Pulsin (monter F14) lanserar sinaPulsin Porridge Oat Bars som är gjorda på 100% naturliga ingredienser, som glutenfritt vete, fullkorn, och riktig frukt (UK).
  • Arctic Power Berries (monter E77) lanserar sina naturliga bärpulver, gjorda på vildväxande bär från Finland (UK).
  • Beneli AB (monter D51B) lanserar sina Smart labels med NFC-teknologi. En NCF-etikett ger en direkt kommunikationslänk mellan användare och varumärke. (Invest in Skånes paviljong).
  • paviljong Healthcare (monter A24) lanserar sin nya gurkmejalatte med kokos och kardemumma, gurkmejalatte med mandlar och nötter, och gurkmejalatte med svartpeppar, ingefära och kanel. (UK).
  • Biogroupe (monter F27) presenterar sina mjölkfria YA-desserter. Denna 100 % ekologiska och veganska yoghurt är gjord på kokosmjölk, chiafrön, rismjölk, och mandel- eller havremjölk (Frankrike).
  • Hemp Juice Sales (monter A23) lanserar sina Sana Hemp Juice Boosters – gjorda av blad från hampaplantan (Cypern).

En fullständig lista över höjdpunkterna på Nordic Organic Food Fair 2017 hittar du på: www.nordicorganicexpo.com/organic-food-drink-launches-announced/www.naturalproductsscandinavia.com/buyers-guide

Gratis registrering för besökare

Nordic Organic Food Fair, som arrangeras parallellt med Natural Products Scandinavia, återvänder till Malmö den 15-16 november. Du hittar mer information, och kan anmäla dig för att erhålla en gratisbiljett, påwww.nordicorganicexpo.com, uppge kampanjkod NPUK322 (direct link: https://registration.n200.com/survey/0r4ptka5aril2?actioncode=NPUK322).

Presskort länk: https://registration.n200.com/survey/0h4dzyseqdpsy
Sharna Waid, PR Executive
Website:www.divcom.co.uk
Twitter:www.twitter.com/DiversifiedUK

Fiona Allen, Event Director
Website:www.naturalproductsscandinavia.com
Twitter:www.twitter.com/NPScandinavia
Facebook:www.facebook.com/NaturalProductsScandinavia
LinkedIn:www.linkedin.com/groups/4499812

Skandinavien Kontoret:

• Nya produkter, tjänster

All ny produktinformation erhålls från utställare på Nordic Organic Food Fair och Natural Products Scandinavia (en rad högupplösta bilder finns tillgängliga).

NPS logo: http://www.naturalproductsscandinavia.com/wp-content/uploads/NPS_17.jpg

NOFF logo: http://www.naturalproductsscandinavia.com/wp-content/uploads/NOFF17.jpg

Natural Products Scandinavia och Nordic Organic Food Fair nominerades 2017 till Bästa branschmässa på över 2 000 kvadratmeter, på UK’s Association of Event Organisers’ årliga Excellence Awards. Mässorna blev även finalister i kategorin Best International Launch på UK’s Exhibition News Awards 2014.

Diversified Communications UK (Diversified UK) är en snabbt växande arrangör av branschvenemang, tillika förlag, med sin bas i Brighton, Peterborough och Nailsworth. I Diversified UK’s portfolio ingår bl.a. Natural Products Scandinavia och Nordic Organic Food Fair (Malmö, Sverige), Natural & Organic Products Europe (UK), Natural & Organic Awards, Natural Products Global, Natural Products News och Natural Beauty News. Mer information finns på: www.divcom.co.uk.

Diversified UK är en del av Diversified Communications, ett ledande internationellt medieföretag som ger tillgång till marknader, utbildning och information genom globala, nationella och regionala mötesevenemang, digitala och tryckta publikationer och tv-stationer. Diversified arbetar med flera olika branscher som: skaldjur, matservice, naturligt och ekologiskt, hälsovård, kommersiell sjöfart, och företagsledning. Med huvudkontor i Portland, Maine, USA, har Diversified 850 anställda, fördelade på åtta kontor i sju länder. Mer information finns på: www.divcom.com.