The Rainbow Team  sponsrades med goodiebags av NTEX under Gothia Cup.
The Rainbow Team sponsrades med goodiebags av NTEX under Gothia Cup.

Goodiebag till Gothia Cup-lag

För tredje gången deltog The Rainbow Team från Sydafrika i Gothia Gup, som hölls i Göteborg i juli. Även i år sponsrade NTEX laget med såväl hejaramsor som goodiebags med saker som är bra att ha under cupen.

I år hade laget 17 spelare och två tränare på plats, några har varit med tidigare och för andra var det första gången. En av spelarna heter Zubenathi Mshweshwe och hans resa bekostades av organisationen A reaching hand som NTEX tidigare sponsrat. I de goodiebags Louise Persson, speditör på NTEX, kunde lämna över till spelarna fanns vattenflaskor, strumpor, t-shirts och kepsar.

På NTEX kontor i Göteborg fanns ett stort intresse för lagets framsteg och Louise Persson var själv på samtliga matcher The Rainbow team spelade.
– Kollegorna på kontoret har backat upp för att jag skulle kunna stötta. Själva har de följt på distans via liveuppdateringar, berättar Louise.

I år kom The Rainbow Team till top 16 av 203 deltagande lag i pojkar 15. Under de sex matcher laget spelade gjorde de 21 mål och släppte endast in tre.
– Pojkarna är väldigt glada att kunna delta och för att få möjlighet att åka måste de sköta skolan hemma i Kapstaden under resten av året. Cupen fungerar som en motivation för dem att utbilda sig, säger Louise.

Senare i höst kommer Louise att resa till Kapstaden för att arbeta med hjälporganisationen A reaching hand. Med sig på resan kommer hon att ha bland annat mobiltelefoner som NTEX skänker.
– Förmodligen kommer det att bli en insamling av något slag på kontoret också, det brukar skapa ett stort engagemang bland de som jobbar här! avslutar hon.