Nutida Svenskt Silver på Svenskt Tenn

Det är sammanlagt ett 20-tal föremål som visas på olika platser runt om i butiken. En karta leder fram till vart och ett av dem. Det mesta är helt nyproducerat och samtliga föremål är till salu.

Presentationen på Svenskt Tenn visar att det nu - efter mässing och koppar - åter är dags för de rena, vita metallerna. Det är helt enkelt tid för SILVER; och varför inte också tenn…, säger Elisabeth Alsheimer, ordförande Nutida Svenskt Silver

De medverkande smederna är Petronella Eriksson, Emma Rapp, Inga Lagervall Ringblom, Maria Elmqvist, Caroline Lindholm, Åsa Hallqvist, Glenn Roll, Pernilla Sylwan, Thomas Raschke, Karlheinz Sauer, Annika Deavel, Josefine Davidsson, Tobias Birgersson, Ingrid Bärndal och Wolfgang Gessl.

• Stockholm

Nutida svenskt Silver är en grupp silver- och guldsmeder som arbetar brett och nyskapande inom smyckesformgivning, corpus och konst. Gruppen har varit nutida sedan 1963 och idag uttrycker vi oss i ala typer av material och tekniker. Vi skapar enstaka objekt eller föremål i begränsade upplagor och all tillverkning sker i våra egna verkstäder. Samtliga medlemmar är utvalda av en granskningsjury.

Nutida svenskt Silver arbetar med galleriverksamhet, utställningar och försäljning, både i egen och andras regi. Vår ambition är att ständigt finna nya vägar och sammanhang för att möta vår publik.

Bli medlem 300 kr/år. BG 659-5805

För mer information och kontakt nutida@nutida.nu www.nutida.nu

Sanna Evers

Presskontakt Pressansvarig