Gå direkt till innehåll
Nya QuickNet golvvärmematta förläggs under klinker och natursten. QuickNet 90 kan även förläggas under trägolv, parkett och laminat.

Pressmeddelande -

Nya QuickNet golvvärmematta – med förbättrad vidhäftning samt touch- och swipe-termostat

Nu lanseras nya QuickNet – nVent RAYCHEMS golvvärmematta med flera förbättrade egenskaper och SENZ golvvärmetermostat.

Förbättrad vidhäftning

Nya QuickNet golvvärmematta är – precis som tidigare - enkel och snabb att installera. Men nu har mattans nät fått en förbättrad vidhäftning. Den förbättrade vidhäftningen gör att installationen går fortare, eftersom ytterligare fixering mot underlaget normalt inte behövs.

QuickNets unika konstruktion med självhäftande nätband som håller värmekabeln på plats på nätet, möjliggör också snabbare installation av golvvärme i rum med mer oregelbunden form. Med endast två snitt i nätet kan mattan omformas och kabeln lossas ifrån nätet och lösläggas runt hinder i golvet.

SENZ golvvärmetermostat ingår i QuickNet

Nu ingår SENZ golvvärmetermostat vid köp av en förpackning med QuickNet 90 golvvärmematta.

SENZ är en digital designtermostat med touch och swipe. Igenkänningen från smarta telefoner är stor, vilket gör den enkel att hantera för både elinstallatörer och slutanvändare.

SENZ är också energieffektiv. Termostaten visar energiförbrukningen för föregående vecka, månad och år, vilket underlättar för användarna att optimera energiförbrukningen utan att behöva kompromissa med komforten.

I QuickNet 160 ingår SENZ WIFI golvvärmetermostat. SENZ WIFI har samma fördelaktiga egenskaper som SENZ, men kan även styras på distans via SENZ WIFI appen.

SENZ i QuickNet-förpackningen kommer med vit centrumplatta och ram i RAL9003 (typ Exxact). Samt extra centrumplatta i RAL9010.

Uppfyller kraven i Ekodesign-direktivet och nytt halogenfritt ytterhölje

Golvvärmekabeln i nya QuickNet-mattan har fått ett halogenfritt ytterhölje. Dessutom uppfyller SENZ golvvärmetermostater ekodesigndirektivet. Det gör QuickNet golvvärmematta, tillsammans med SENZ, till det rätta valet även ur ett hållbarhetsperspektiv.

QuickNet 90 – även under trägolv

QuickNet finns i två olika effektversioner: QuickNet 90 (90 w/m2) och QuickNet 160 (160 W/m2). Båda versionerna finns i sortment för olika golvytor mellan 1-12 m2 (1-10 m2 för QuickNet 160).

Båda förläggs under klinker och natursten. QuickNet 90 kan även förläggas under trägolv, parkett och laminat.

Fotnot: QuickNet golvvärmematta finns även i förpackning utan termostat.