Ny etablering i Nya Hovås

Idag slår Nakhon upp dörrarna i Nya Hovås. Vi har fått följa med på deras resa via sociala medier och idag är det äntligen dags för premiär.

På Nakhon ligger fokusen på vällagad och rolig thaimat där man bland annat kan hitta fräscha sallader och Nakhons egna sås på menyn. Miljön är trendig och men med en thailändsk twist. - ”Nakhon är June’s hemstad i Thailand, han har alltid drömt om att öppna egen verksamhet sen han kom hit för 9 år se och idag står vi här” säger Sofia som driver restaurangen tillsammans med sin syster Amanda och kocken June.

Att det blev just Nakhon som öppnar restaurang i Nya Hovås har röstats fram tillsammans med boende i området under en provsmakningskväll. Under kvällen fick flera entreprenörer som visat intresse för att etablera en verksamhet i Nya Hovås berätta om sitt koncept och bjuda besökarna på ett litet smakprov. Initiativet till den här kvällen kommer från fastighetsföretaget Next Step där dialog är en viktig del i deras arbetsprocess. Närboende ska få tycka till om stadsdelen och kunna vara med och bidra med tankar och idéer.

Nakhon ligger i Kodakhuset i Nya Hovås. Öppettiderna kan variera och kan komma att ändras

Måndag- Torsdag kl 11.00 - 20.00
Fredag kl 11.00 - 22.00