Arbetet kring Nya Hovås rullar vidare

I takt med att stadsbyggnadsprojektet Nya Hovås rullar vidare, förtydligar vi organisationen genom en samordning mellan de olika etapperna.

Ledningsgrupperna för Nya Hovås Stadsutveckling och Nya Hovås Projektutveckling slås ihop och Johanna Nordstrand avslutar sitt uppdrag som samordnande projektchef för etapp 1.

I samband med att Johanna lämnar tar Jens Karletorp över samordningsansvaret för helheten i Nya Hovås. Jens har sedan drygt ett år haft uppdraget att utveckla etapp 2 i rollen som VD för Nya Hovås Stadsutveckling.

Vi tackar Johanna för hennes fantastiska arbetsinsats och stora engagemang under de fem år hon haft rollen. Med hjälp av Johannas kunskap och enträgenhet har vi med trygghet kunnat ta oss an våra komplexa projekt tillsammans. Vi riktar ett stort tack för allt hon bidragit med i Nya Hovås och önskar henne lycka till med sitt nya spännande uppdrag på Wester + Elsner arkitekter som startar upp verksamhet i Göteborg

Johanna Nordstrand (t.v.) går vidare mot nya utmaningar i samband med att Nya Hovås två etapper samordnas. Jens Karletorp (t.h.) tar nu samordningsansvar över hela Nya Hovås.

NYA HOVÅS PÅ 15 SEKUNDER

Nya Hovås ska bli en småskalig blandstad i världsklass. Det låter bra men vad innebär det? Om du tänker dig att man lyfter upp en trivsam och levande del av centrala Göteborg och lägger den en dryg mil söderut, precis mellan hav och skog, då har du idén. En levande stadsdel med varierande bebyggelse fylld med trevliga butiker och mötesplatser där en blandning av människor arbetar, bor och umgås. Kombinerat med fördelarna av att ha skog och hav in på knuten. Ganska bra ändå.