Delta på EM-deltävling i dragracing 16-19 juni

Den 16-19 juni tävlar några av Europas snabbaste dragracing-förare på Tierp Arena. Det blir fyra dagar av folkfest och spektakulära motorfordon, både MC och bil. 300 team från bland annat England, Schweiz, Holland, Tyskland, Danmark, Norge Finland och inte minst Sverige tävlar.

Du som journalist har möjlighet att ansöka om pressackreditering senast 5 juni: http://tierparena.com/press/

- Det är en otrolig känsla när hela familjer kommer för att delta under tävlingarna. Nu hoppas vi på att slå förra årets publikrekord på 37 000 besökare under de fyra dagarna, säger Pierre Tillaeus, Tierp Arena.

Dragaracing brukar omtalas som världens snabbaste sport. På endast 0,8 sekunder når klassen Top Fuel 100 km/h och på fyra sekunder 500 km/h. Tävlingen 16-19 juni är en EM-deltävling varför lag från en rad europeiska länder deltar. Från Sverige tävlar team från ett stort antal orter.

I anslutning till Tierp Arena finns möjlighet att hyra tältplats eller plats för husvagn eller husbil. På campingen finns tillgång till el, toaletter och duschar.

Läs mer om Tierp Internationals 2016: http://tierparena.com/portfolio_page/2016-06-19-tierp-internationals/

Läs om förra årets tävling: http://www.sbf.se/Nyheter/SvenskBilsport/RekordsnabbakorningidragracingarpaTierpArena http://www.dt.se/sport/motor/rekordhett-kval-i-tierp http://www.arbetarbladet.se/uppland/tierp/publikrekord-pa-tierp-arena-orsakade-stopp-pa-e4