Ingen nedläggning av Musikskolan

Kommunalråden i majoriteten i Nyköpings kommun meddelar under måndagen att det inte är aktuell med någon nedläggning av Musikskolan i Nyköping.

Så här skriver kommunalråden Urban Granström (S), Malin Hagerström (MP), Johannes Krunegård (MP), Nicklas Franzén (V) i en pressrelaese:

Eftersom det finns farhågor om att den frivilliga musikundervisningen i Nyköpings kommun inte skulle finnas kvar nästa år vill vi vara tydliga med att så är inte fallet. Vi är i tidigt skede i en budgetprocess där kommunens hela budget på nästan 2,5 miljarder kronor läggs under lupp men inga slutliga förslag till ramar är lagda av kommunstyrelsen.

I det här fallet har det aldrig och kommer aldrig med en rödgrön majoritet i Nyköpings kommun komma något förslag om att lägga ner musikskolan.
Musik, kultur, idrott - alla typer av fritidsaktiviteter är fundament för barns utveckling och välmående. Vi försöker jobba så hårt vi kan på att utveckla ungdomars möjlighet till en meningsfull fritid. Det bygger Nyköping starkt för framtiden.

• kommunalråden
  • musikskolan