Julkalender på Stora Torget

Julkalender på Stora Torget med Sisters of Soul och Christmas Candy Första advent, söndag 3 december, är det lucköppning på Stora Torget i Nyköping. I anslutning till julmarknaden inbjuder Centrumföreningen till öppning av den första luckan i årets adventskalender. En kalender som täcker hela framsidan av Stadshuset. I år blir det också underhållning av nyköpingsduon Sisters of Soul, Linda Pröjtz Ålund och Anna Edman, som tagit med sig Christmas Candy. Fem unga tjejer som går på den Fameskola som Sisters of Soul driver. Underhållarna kommer att uppmana barn och vuxna att hjälpa till att klä vår schlagergran. Tomten kommer flygande från taket för att öppna luckan som innehåller en rebus. Rebusen leder fram till ett överraskande besök från en kvinnlig melodifestivalstjärna. Därefter får barnen följa med in i Stadshuset för att pyssla och klä schlagergranen. Alla saker får hänga kvar under veckorna fram till jul. På plats finns också en tomte som tar emot barnens alla önskelistor. Lucköppningarna med underhållning genomförs på adventssöndagarna 3, 10 och 17 december samt lördag 23 december kl 13.00 – 14.00. För mer information kontakta Pia Ölvestad Axelsson Nyköpings Centrumförening 0155 – 21 16 56, 0708 – 77 66 60 info@vasterport.se