Nyköpings Ungdomsfullmäktige har valt ny styrelse.

Under Nyköpings Ungdomsfullmäktiges kongress den 10 oktober valde NU:s ledamöter en ny styrelse för mandatperioden 2012/2013.

De valda är Vendela Carlfjord – Nyköpings Enskilda Gymnasium (Valdes på kongressen till ordförande) Eli Berglund – Mälardalens Tekniska Gymnasium, Karin Isakson – Nyköpings Gymnasium, Felix Eriksson - Nyköpings Gymnasium, Simon Ågren - Nyköpings Gymnasium, Ludvig Johansson - Nyköpings Gymnasium och Sebastian Groth - Nyköpings Gymnasium Onsdagen den 19/10 konstituerade sig styrelsen, ledamöterna har nu följande positioner:
Ordförande: Vendela Carlfjord
Vise Ordförande: Eli Berglund
Sekreterare: Karin Isaksson
Vise Sekreterare: Felix Eriksson
Pr-ansvarig: Simon Ågren
Ledamöter: Ludvig Johansson samt Sebastian Groth

Under mötet uppvisades gott humör och fantastisk framförhållning. Det ser ut att bli ännu ett positivt och engagerande år för Nyköpings Ungdomsfullmäktige.

Vid frågor, kontakta Nyköpings Ungdomsfullmäktiges samordnare Linn Lidberg på linn.lidberg@nykoping.se eller 0155-24 89 36

Nya styrelsen, bakre raden från vänster: Sebastian Groth, Ludvig Johansson, Simon Ågren. Främre raden från vänster: Felix Eriksson, Vendela Carlfjord, Eli Berglund, Karin Isaksson.

• nyköpings ungdomsfullmäktiges kongress
  • ungdomsfullmäktige