Putte och Anna till Nyköpings Melodifestivalvecka

Putte Nelson från ”Så ska det låta” och Anna Sahlin från ”Let´s Dance” gästar Nyköpings Melodifestivalvecka. Med en miljonpublik i ryggen kommer de till festivaltältet på Stora Torget lördag 3 mars med sitt nya musikaliska samarbete. De har precis tecknat avtal med Vicky van der Lankens Artist & Eventbolaget och spelningen i Nyköping blir en av de första i denna nya spännande kombination. Putte som växte upp i Vetlanda har en gedigen bakgrund som musiker och har jobbat tillsammans med bl.a Mariah Carey, Ricky Martin och Craig David. Han är fast medlem i Blacknuss sedan 2000 och är fortfarande aktiv. Anna har figurerat i melodifestivalsammanhang flertalet gånger och lyckats bäst utomlands. 2002 framförde hon Estlands bidrag ”Runaway” i Eurovision Song Contest, som sedan även blev en stor hit i Sverige. Hon har även skådespelarbakgrund och var med i kultförklarade ”Alla vi barn i bullerbyn” som barn. Melodifestivalstämningen stiger i Nyköping. Förra veckan blev det klart att Richard Herrey blir konferencier i festivaltältet och flera artister är på väg in i programmet som kryddas med världsrekordförsök á la Guiness, krögare som bjuder på lokal mat och dryck, tävlingar, överraskningar mm. Mittwoch på Nyköpings anrika teater gästas i Melodifestivalveckan av Franky Lee – cutting edge music och Emil Jensen – spoken word. Klara artister till Andra Chansen i Nyköping är Nanne Grönvall, Sonya Aldén, Jimmy Jansson, Jessica Andersson, Elin Lanto och Uno & Irma. Det drar ihop sig till en fantastisk melodifest i Nyköping 27 februari – 4 mars. Kontaktperson: Lasse Sahlin Nyköpings Musik & Event Kunskapens Hus Tfn 0155 – 24 84 65 lasse.sahlin@nykoping.se