WATCHOUT EVENT 2019

Nymans Ur 1851 och KRONS välkomnar Er till Nordens största och mest exklusiva klock- och smyckesevenemang - Watchout Event 2019. Världens främsta klockvarumärken inom lyxsegmentet visar de allra senaste nyheterna och sina spektakulära hantverk.

Watchout Event anordnas för sjätte gången den 18 oktober, klockan 12:00 till 15:00 på Grand Hôtel, Vinterträdgården. Fri entré utan föranmälan, dock krävs uppvisande av giltig legitimation.

VARUMÄRKEN

Watchout Event presenterar stolt följande fantastiska varumärken som medverkar på evenemanget: Rolex, A. Lange & Söhne, Audemars Piguet, Blancpain, Breguet, Panerai, Ulysse Nardin, Vacheron Constantin, Breitling, Chopard, IWC, Jaeger-LeCoultre, Omega, Rare Jewelry, TAG Heuer, Tudor och Zenith.

ROLEX

För första gången i Sverige, exklusivt på Watchout Event, erbjuder Rolex en unik möjlighet att uppleva utställningen ”A Watch Born to Explore”. Utställningen låter er följa historien bakom skapandet av Rolex Explorer som lanserades 1953 för att hedra den första lyckade bestigningen av Mount Everest, där bergbestigarna var utrustande med Rolex Oyster Perpeutal under expeditionen. 1971 lanserades Rolex Explorer II som har kommit att bli det självklara valet för äventyrare över hela världen.