Nyköping är starkt i samverkan!

Vi ser fram emot en spännande höst med många egna projekt men också de som drivs i samverkan med näringsliv, kommun och föreningsliv. Nästa vecka är det informationsträff om "Gästabudsåret 2017" och för att delta och bidra går det bra att anmäla sig via
Många andra möten på G - håll utkik!

Bl a håller vi på att kalla till "Stråkgruppsmöten" som är för de arbetsgrupper som kommer att vara aktiva i NYSAM. Dessa stråk är ju som ni vet:

- Handel, Restaurang och Besöksnäring (möte 9 sept)

- Stadsmiljöutveckling

- Marknad & event

- Kulturstråket (möte 25 aug)

- Nyköpingsandan -Trygghet och tillgänglighet

Representation i dessa är näringsliv, kommun och föreningar och en del privatpersoner som vill engagera sig för Nyköpings utveckling.

Jag besöker också företagarföreningar i olika handelscentra i Nyköping. Närmsta tiden blir det träff med Påljungshages företag den 1 sept och  Nyckelns företag den 8 sept.

Jag vill återigen slå ett slag för att göra avtryck till alla gästande evenemang som vi har i Nyköping. Många av de som deltager och kommer med som anhöriga gör besök i handeln, upplever våra fantastiska restauranger och bor i våra hotell och boendeanläggningar. Här kan vi tillsammans visa ett härligt värdskap och ta emot våra gäster på bästa sätt.

Ett evenemang som NYSAM jobbat lite extra med är den stora nationella handbollsturneringen - Sverigecupen, som arrangeras av IFK Nyköping. Till densamma kommer vi att uppvakta näringslivet så att vi kan visa på ett gott värdskap, med fina erbjudanden och upplevelser vd sidan om idrottsaktiviteterna. Att skapa en modell för detta kommer att vara till gagn för alla stora evenemang som Nyköpingstår värd för. NYSAM:s roll som koordinator i detta ska göra den skillnaden man som besökare har med sig härifrån!

Torsdag 27 aug bjuder NK Villans vänner in till Författar/föredragskväll med Ulf-Göran Widqvist som berättar om sina reportageresor till Taiwan och Kina.

Fredag den 28 aug är vi delaktiga i Bondens egen marknad med extra gästspel av Grillkocken - Per Ehrlund (bifogad bild). Kan också hända att vi får se inslag av lokala delikatesser från dagligvaruhandeln.....och restaurang ÄT:s Foodtruck står uppställd på Stora Torget.

Lördag 29 aug ges möjlighet att delta i "Loppisen för alla" - Portobello Road på Östra Storgatan från ICA Kronhallen till Stora Torget, där en marknadsplats kostar 100:- att hyra. Anmälan till mig via harriet@nysam.se.

Som vi redan flaggat för kommer vi att bjuda på "Hösttrender" i city 26 sept. Modeshow, andratrender och prylar visas offentligt. Mer info om anmälan och kostnader är på väg ut till alla medlemmar, när vi har klart med vilka platser som vi ska använda!

Till sist vill jag önska en riktigt skön sommarhelg i solen och kanske är det någon som kommer att sjunga med till "Margareta" eller "Lilla söta fröken fräken"  på Jogersö imorgon lördag då även Nyköpings hetaste Liveband just nu spelar - Folktåget!!!!

Sommarkram

Harriet Nilsson

Koordinator Nysam

• handel