Nyköping ska bli mötesplatsen för gatumusikanter från när och fjärran!

Pressmeddelande   •   Jul 11, 2016 00:00 CEST

Nyköping exploderar i gatumusik, 16-17 juni 2017

Som en del av firandet av "Gästabudsåret 2017", då det var 700 år sedan Nyköpings Gästabud ägde rum, bjuder NYSAM in till Scandinavian Street Music Festival. Gatumusik för alla - musikanter, publik och besökare. Gästabudsårets ledord är "Välkomnande - Generöst - Överraskande" och det tror arrangörerna verkligen att festivalen kommer att bli. Festivalen äger rum 12.00-20.00 båda dagarna och efter gatufesten fortsätter spelningar runt om på krogar och andra offentliga mötesplatser!För mer information - besök vår hemsida, www.streetmusicfestival.se

NYSAM är en förening med syftet är att främja medlemmarnas ekonomiska intressen genom att utgöra ett samarbetsorgan för medlemmarna. Föreningen skall förena företagare från många olika branscher med fastighetsägare & kommunen i Nyköping för att främja organisation, utbud, samverkansklimatet och den kommersiella utvecklingen.

Kommentarer (0)

Kommentera