Pressmeddelande -

Underlätta din träning av mindfulness med Nyttadesigns redskap för inre stillhet

Inre stillhet är något många söker. För att uppnå lugn och närvaro behöver vi tid och en skön plats att slå oss till ro på. Nyttadesigns ergonomiska kudde och nya matta för meditation är hjälpmedel för att uppnå mindfulness.

Meditationskudden i ekologisk bomull är fylld med boveteskal. De är svala och formstabila och motverkar att kudden sjunker ihop för mycket samtidigt som den anpassar sig efter kroppens unika anatomi. På kudden sitter du bekvämt i lotus, halvlotus eller annan ställning.Mattan hjälper dig att fokusera på här och nu och gör att anklar, fotsidor och knän ligger mjukt mot underlaget. Yttertyg i ekologisk bomull med en latexplatta inuti.

Matta: 480 kr2,5 x 65 x 80 cm

Kudde/zafu 430 krø 33 cm x15 cm

Finns i färgerna grått, svart, rosa, blått, orange och grönt.

För högupplösta bilder kontakta eva.hellstrom@nyttadesign.se

• meditation
  • mindfulness
  • zafu
  • zabuton
  • ekologisk bomull
  • boveteskal
  • återbruk
  • recycling
  • svensk design

Nyttadesign bildades 2007 av Eva Lundkvist och Josephine Drakenberg.

Grundpelarna för produktutveckling och formgivning är miljötänkande och inkluderande design.

Vår affärsidé är att erbjuda produkter i material från långsiktigt hållbara råvarukällor som ökar människors välbefinnande. Bra för människor och bra för naturen enkelt uttryckt.

De textila material som används kommer till största delen från ekologiskt odlad råvara. I de fall vi använder plaster undersöker vi miljöpåverkan om det finns dokumenterat och att de är registrerade i Reach-registret.

Våra värme/kylprodukter i kategori Hot/cold fyller vi med druvkärnor, körsbärskärnor. Sortimentet utvecklades av Eva Lundkvist.

Relax heter kategorin med huvud- stöd och meditationskuddar dessa är fyllda med med boveteagn eller hirsskal som samtliga tål vatten och kan tvättas. Sortimentet utvecklades av Eva Lundkvist.

I vår kategori "smart" finns en serie produkter som utvecklades från Josephines magisterprojekt vid konstfack "Morgondagens hjälpmedel" 2005.

Lady är intimhygienprodukter i ekobomull Sortimentet utvecklades av Jonna Höglund.

Basic innehåller material, skal och kärnor som Nyttadesign erbjuder för att inspirera andra att tillverka egna produkter i dessa material.

Våra produkter säljs via Design-, inrednings- och presentbutiker, SPA-, Eko-, hjälpmedel, hälsokost, turist- och museibutiker samt apotek

Nyttadesign AB

Post och besöksadress: