Nysatsning i Helsingborg

Visionen om en ny mäklarkedja med huvudkontor och mötesplats i Helsingborg startade för ett par år sedan. Duon bakom Nyvå, Kassem Maaotuk och Shahrouz Benisi, skulle lämna vård- och omsorgsbranschen för att starta nytt inom fastighetsbranschen. Drömmen om att mäkla och göra fastighetsaffärer har funnits sedan länge, "Jag sökte till fastighetsmäklarprogrammet i första hand men kom inte in, så det fick bli juristprogrammet" säger Shahrouz Benisi.

"Vi har lämnat en verksamhet med över 300 anställda för att etablera Nyvå by Löwander & Partners" tillägger Kassem Maatouk. "Vi känner givetvis till att Helsingborg är en mäklartät stad men vi tror att det finns plats för en ny aktör med fokus på service i världsklass oavsett budget eller boendesituation".

Nyvå by Löwander & Partners grundades när Kassem och Shahrouz slog ihop sina påsar med Ulf Löwander och Löwander & Partners för att skapa en nytänkande mäklarbyrå med över 30-års erfarenhet. Ulf Löwander är en namnkunnig Helsingborgsprofil med tusentals bostadsaffärer bakom sig som bidrar med gedigen branschkunskap. Tillsammans skapas en trio som når hela marknaden oavsett ursprung, bakgrund och ålder.

Invigningen av huvudkontoret på 300 kvm blir en milstolpe för verksamheten. Målsättningen är att skapa en mötesplats för bostads- och affärsintresserade men även för den som bara vill ta en kaffe på vår uteservering eller behöver låna ett konferensrum. Nyvå by Löwander & Partners kommer även fokusera på att skapa träffar och events för likasinnade men även bankträffar för den som bland annat vill höra mer om vart bostadsmarknaden är påväg, det nya amorteringskravet samt bankernas krav för att bevilja bolån.

Nyvå tänker nytt och satsar på digitala lösningar som förenklar försäljningsprocessen för både köpare och säljare. "Lagom till invigningsfesten lanseras vår app med digitala prospekt för miljöns skull, målet är minska vårt avtryck på klimatet men också att förenkla och förbättra kontakten med mäklaren. Även mäklarskyltarna i våra fönster kommer vara digitala för att minska antalet utskrifter" säger Shahrouz Benisi.

Välkomna på invigning den 22 november kl 18.00 - 23.00. "Vi ser fram emot att möta hela Helsingborg i våra lokaler" säger Kassem Maatouk med ett stort leende.

• Företagsinformation

• Skåne

Vi höjer nivån för att du garanterat skall känna dig nöjd och trygg i din bostadsaffär. Därför har vi tagit vår 30-åriga erfarenhet och försäljning av tusentals bostäder i Helsingborg och startat en helt ny byrå, med helt nya mål. Nyvå by Löwander & Partners.

Hos oss träffar du bekanta och erfarna ansikten men också nya talanger.
Du får en mäklarbyrå som sätter hög vikt vid att alltid vara tillgängliga och till din hjälp. Vi lägger mycket kraft på marknadsföringen, frontar din bostad på första parkett på Drottninggatan 38-40 samt på bästa skyltläge på Råå. Oavsett om du skall sälja en mindre lägenhet eller en paradvilla kommer du känna av en högre nivå av engagemang i just din affär. Vi är på hemmaplan och kan varje gata, varje stråk, varje stadsdel av staden. Det leder till en bättre bostadsaffär för dig.

Välkommen till Nyvå by Löwander & Partners

Shahrouz Benisi