O-Ringen Kolmården 2019 går mot succé i antalet deltagare - nu över 20 000!

Pressmeddelande   •   Jul 26, 2019 12:48 CEST

Arena Grosvad, Etapp 1 & 2, O-Ringen Kolmården 2019

När vi summerar de första tre etapperna har 49 000 starter gjorts och efter lördagens femte etapp hamnar siffran förmodligen på över 83 000 starter. Det blir ett deltagarantal på över 20 000 och gör O-Ringen Kolmården till ett av de tio största O-Ringen genom tiderna.

- Fantastiskt roligt att O-Ringen Kolmården 2019 går över 20 000 deltagare och blir ett av de största i O-Ringens anrika historia, säger O-Ringens VD Henrik Boström.

Folkfesten är i detta nu i full gång och än finns det goda chanser att delta ute på Arena Yxbacken där etapp 4 just nu pågår. Det är också på Arena Yxbacken årets O-Ringen avslutas imorgon. Och etapp 5 bjuder verkligen upp till en spektakulär avslutning på veckan med den vackra och varierande terrängen norr om Ågelsjön.

För mer information:

Henrik Boström, VD O-Ringen AB Tel: 070-380 84 89

Anna Wennertorp, Marknads- och Upplevelsechef O-Ringen AB Tel: 070-952 54 78

O-Ringen är världens största orienteringsäventyr med deltagare från hela världen. Det genomförs alltid vecka 30 med varje år på en ny plats i Sverige. 2019 går arrangemanget i Kolmården Norrköping, den 21-27 juli. O-Ringen är en mötesplats och en folkfest för i snitt ca 18.000 orienterare som tillsammans under tävlingsveckan gör runt 80.000 starter. Deltagarna kommer från hela världen och ett 40-tal nationer brukar vara representerade. Från världseliten till motionär deltar i de över 100 klasser, från de yngsta i 10-årsklasserna till de verkliga veteranerna 95 år och äldre.

Vill du som journalist eller fotograf bevaka O-Ringen söker du ackreditering här.

Kommentarer (0)

Kommentera