Träning med havsutsikt på Värmdö

Samtidigt som en av Sveriges största gymkedjor förvärvat och hårdsatsar på orten så öppnar den lokala aktören Body Joy dörrarna till ytterligare ett familjärt och exklusivt gym med havsutsikt i hamnen, Gustavsberg.

Kvinnorna bakom projektet Monica R och Monica E ser ljust på framtiden samt behovet av det lokala och mer personliga alternatviet när de öppnar sin andra anläggning i företaget.

Konceptet som driver Body Joy framåt är en succé som involverar medlemmarna i allt från matkvällar och resor till såväl fjällvärlden som medelhavet.

Både Monica Elsinga och Monica Ryberg är bosatta på orten och träffades redan 1994.

Body Joy startade 1998 med träning för barn och vuxna, något som fortfarande utgör en stor del av verksamheten, det familjära.

"Folk gillade det vi gjorde och snabbt växte intresset så pass att vi behövde hjälp av fler instruktörer. Det visade sig att det inte var några svårigheter att få tag på folk som ville jobba med oss och kunde ställa upp på våra tankar och värderingar. Snart hade vi ett litet ”team” som jobbade tillsammans med oss."

Idag är Body Joy en fantastisk mötesplats med träningen i fokus som engagerar alla från 2 år och uppåt.

Det som värmer är all glädje och alla möten mellan medlemmar som besöker oss vare sig det är för ett besök i gymet, på passen eller till terapeuterna.

Ledord som är viktiga i det dagliga arbetet:

Personligt - Här skapas personliga möten. Den personliga och familjära atmosfären genomsyras av omtanke och ”ombryelse”. Att se varje unik människa och möta den på dess nivå.

Självkänsla - Alla passar in och alla kan. Här duger du som du är.

Rörelseglädje - Rörelseglädje för kropp och själ.

Mycket handlar om personligt engagemang och skräddarsydda lösningar, därför är Body Joy Hamnen ett nyckelgym med generösa öppettider för att passa så många som möjligt och deras träning.

Utöver att erbjuda träningen som alla är värda erbjuder Body Joy också ett bra umgänge och en social plattform som för många blivit en viktig del i livet.

Kom till Hamnen den 15/6 kl 13.00 för att vara med och träffa dessa engagerade kvinnor och samtidigt se de nya lokalerna under Gustavsbergsdagarna.

Träning med havsutsikt, Body Joy Hamnen i Gustavsberg.

• PR, kommunikation

Oakandinch AB
I vår ateljé lyser flitens lampa medan det produceras hemsidor, kampanjsiter och banners, små trycksaker som visitkort och foldrar eller stora trycksaker som affischer och vepor. Logotyper skapas och grafiska profiler rustas upp. Det fotograferas, videofilmas, redigeras och ljudläggs. Det sökoptimeras, illustreras och Powerpointas också förstås. Självklart med en stark strategi i botten från vårt team.

Tina Andersson

Presskontakt Byråchef Operativt ansvarig Oakandinch 0731597434